گالری عکس چیپس سیب زمینی

هنگام سرخ کردن یک کیلوگرم چیپس سیب زمینی تا ۳۵۴۴ میکروگرم آکریلامید ایجاد می شود. اما هنگام آب پز کردن مواد غذایی ، این اسید سرطان زا تولید نمی شود. (آکریلامید یک ماده اسیدی سرطان زا است که هنگام سرخ کردن مواد کربوهیدراتی (که دارای ترکیبات کربن ، اکسیژن و هیدروژن هستند) ایجاد می شود، اما مقدار آن در چیپس سیب زمینی بیشتر است.)

طبق پژوهش های دانشمندان مختلف،آکریلامید در مقایسه با مواد سمی دیگر شناخته شده درگوشت گاو یا انواع بیماری های پوستی می تواند برای انسان ها تا صد برابر خطرناک تر باشد. آکریلامید زمانی خود را نمایان می کند که محصولات غذایی بر اثر حرارت و خشکی تغییر حالت دهند.

بنابراین تا جایی که ممکن است از خوردن سیب زمینی سرخ كرده و چیپس پرهیز کنید.اما اگر نتوانستید در برابر نخوردن این مواد غذایی مقاومت کنید،برای كاهش آكریلامید در سیب زمینی سرخ كرده و چیپس، این موارد را به خاطر بسپارید:

* سیب زمینی را هیچگاه در یخچال نگهداری نکنید.

* باید از سرخ كردن سیب زمینی‌های لک ‌دار خودداری كنید و آن را در حرارت كم و مدت زمان كوتاه سرخ كنید.

* قبل از استفاده و پخت سیب زمینی، آن را پوست کنده و لااقل به مدت یک ساعت در آب قرار دهید. قرار دادن سیب زمینی در آب قبل از سرخ كردن ، قند موجود در سیب زمینی را جذب كرده و به‌ این ترتیب امكان تشكیل آكریلامید كاهش می‌یابد.

* اگر سیب زمینی را در آب نگذاشتید،آن را قبل از سرخ کردن آب پز کنید. سیب زمینی آب پز شده در هنگام سرخ کردن آکریلامید کمتری تولید می کند.

* استفاده از روغن جامد به جای روغن مایع، به دلیل جلوگیری از داغ شدن بیش از حد روغن و اکسیداسیون سریع آن، در كاهش تولید آكریلامید موثر است.

پست های مرتبط

چیپس نخورید !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *