عکس و بیوگرافی داریوش مهرجویی(ماجرای قتل)

شغل کارگردانی سینما و تلویزیون یکی از پرطرفدارترین و جذاب ترین شغل های صنعت سینما و تلویزیون است. کارگردانان در این صنعت ها به عنوان مسئولان اصلی برای کنترل و هدایت فرآیند تولید فیلم و برنامه های تلویزیونی محسوب می شوند.

کارگردانان باید در طول فرآیند تولید فیلم و برنامه های تلویزیون، از جمله انتخاب بازیگران، نوشتن صحنه ها، برگزاری آزمایش های بازیگری، کنترل صحنه ها، هدایت بازیگران و تصمیم گیری در مورد جزئیات فنی و زمینه های دیگر مسئولیت دارند.

برای رسیدن به این شغل، باید دارای تخصص و دانش لازم در زمینه سینما و تلویزیون باشید. بسیاری از کارگردانان از دانشگاه های معتبر و مراکز آموزشی در سینما و تلویزیون فارغ التحصیل شده اند و تجربه کاری قبلی در این صنعت را دارند.

همچنین، باید دارای خلاقیت و توانایی هدایت تیم باشید. کارگردانان باید بتوانند با تمام اعضای تیم خود به خوبی همکاری کنند و همچنین باید توانایی ارتباط برقرار کردن با بازیگران و دیگر اعضای تیم را داشته باشند.

از جمله دردسرهای کارگردانان، می توان به فشارهای مالی، زمانی و فشارهای خلاقیت اشاره کرد. برای تولید یک فیلم یا برنامه تلویزیونی، بسیاری از هزینه ها و زمان و انرژی صرف می شود. در نتیجه، کارگردانان باید به دنبال جذب حامیان مالی و مدیریت هزینه های تولید باشند.

همچنین، فشار زمانی نیز یکی از دردسرهای کارگردانان است. برای تولید یک فیلم یا برنامه تلویزیونی، باید به دقت و با دقت به جزئیات کار کرد و این ممکن است زمان بر باشد. در نتیجه، کارگردانان باید به دنبال مدیریت زمان و برنامه ریزی دقیق باشند.

همچنین، فشار خلاقیت نیز یکی از دردسرهای کارگردانان است. برای تولید یک فیلم یا برنامه تلویزیونی، باید به دقت و با دقت به جزئیات کار کرد و این ممکن است فشار خلاقیت را افزایش دهد. در نتیجه، کارگردانان باید به دنبال حفظ خلاقیت خود باشند و همچنین به دنبال پذیرش نظرات و ایده های جدید باشند.

در نهایت، می توان گفت که شغل کارگردانی سینما و تلویزیون یکی از پرطرفدارترین و جذاب ترین شغل های صنعت سینما و تلویزیون است. برای رسیدن به این شغل، باید دارای تخصص و دانش لازم در زمینه سینما و تلویزیون باشید و همچنین باید به دنبال حفظ خلاقیت و مدیریت هزینه ها و زمان باشید.

بیو گرافی داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی، کارگردان و نویسنده و مترجم، متولد ۱۷ آذر ۱۳۱۸ در تهران است، او در نوجوانی نقاشی را آموخت و به موسیقی علاقه مند شد و سپس در کلاس موسیقی نیز شرکت کرد.

مهرجویی به دلیل علاقه ای که به فیلم های انگلیسی زبان داشت، رشته زبان انگلیسی را برگزید و سپس در ۲۰ سالگی برای ادامه تحصیل به کالیفرنیا رفته و در رشته سینما مشغول به تحصیل شد اما پس از مدتی این رشته را رها کرد، رشته فلسفه را برای تحصیل برگزید و لیسانس فلسفه را دریافت کرد.

وی از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را آغاز کرد، با ساخت فیلم سینمایی گاو و هامون به شهرت رسید و تاکنون جوایز حشنواره داخلی و بین المللی را به دست آورده است. ازدیگر فیلم های معروف داریوش مهرجویی لیلا، مهمان مامان، پری، سنتوری و اجاره نشین ها است.

داریوش مهرجویی آثار ماندگاری در سینما، سینمای مستند، ترجمه، نگارش کتاب و نگارش فیلمنامه دارد.

او دارای سه فرزند است.

وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی

وحیده محمدی فر فیلمنامه نویس، طراح لباس و دستیار کارگردان ایرانی در ۱۹ بهمن ۱۳۴۷ متولد شد. او دانش آموخته رشته روانشناسی از دانشگاه تهران است و فعالیت در سینما را از سال ۱۳۷۵ و با بازی در فیلم سینمایی لیلا آغاز کرد.

محمدی فر با نگارش اپیزود اول فیلم نامه داستان های جزیره نویسندگی را به شکلی جدی پی گرفت و با نگارش مشترک فیلم نامه مهمان مامان با مهرجویی و مرادی کرمانی به نامی آشنا در عرصه فیلم نامه نویسی مبدل شد.

وحیده محمدی فر سابقه فعالیت در آثاری همچون لامینور، اشباح، چه خوبه که برگشتی، نارنجی پوش، سنتوری و آسمان محبوب من را در کارنامه هنری خود دارد.

مونا مهرجویی

حاصل ازدواج وحیده محمدی فر با داریوش مهرجویی، دختری به نام مونا است.

ژیلا مهرجویی

ژیلا مهرجویی، خواهر داریوش مهرجویی طراح صحنه و لباس ایرانی یازدهم مهر ۱۳۲۴ متولد شد.

«اجاره نشین‌ها»، «هامون»، «بانو»، «سارا»، «لیلا»، «بوی کافور، عطر یاس» و «ننه گیلانه» از جمله فیلم‌هایی است که او طراحی صحنه و لباس آنها را برعهده داشت.

ژیلا مهرجویی در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای «بوی کافور عطر یاس» و در بیستمین جشنواره فجر برای فیلم «خانه‌ای روی آب»، سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را گرفت. او همچنین در بیست و ششمین دوره جشنواره فجر برای فیلم «آتش سبز» سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را به صورت مشترک با شعله نواب تهرانی دریافت کرد.

وی هشتم آذر ۱۳۹۲ درگذشت.

فیلم های داریوش مهرجویی

فیلم‌ها سال تولید
گاو ۱۳۴۸
آقای هالو ۱۳۴۹
پستچی ۱۳۵۱
دایره مینا ۱۳۵۳
مدرسه‌ای که می‌رفتیم ۱۳۵۹
اجاره‌نشین‌ها ۱۳۶۶
شیرک ۱۳۶۷
هامون ۱۳۶۸
بانو ۱۳۶۹
سارا ۱۳۷۱
پری ۱۳۷۳
لیلا ۱۳۷۵
دختر دایی گمشده ۱۳۷۵
درخت گلابی ۱۳۷۶
میکس ۱۳۷۸
بمانی ۱۳۸۰
مهمان مامان ۱۳۸۲
سنتوری ۱۳۸۶
طهران تهران ۱۳۸۷
آسمان محبوب ۱۳۸۸
نارنجی‌پوش ۱۳۸۸
اشباح ۱۳۹۲
لا مینور ۱۳۹۸

جوایز داریوش مهرجویی

مهرجویی جایزه‌های داخلی و خارجی زیادی دریافت کرده که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم لاروشل، فرانسه، ۱۹۷۴، گاو
  • جایزه ویژه بین‌المللی کاتولیک‌ها، جشنواره فیلم برلین، آلمان، ۱۹۷۸، دایره مینا
  • سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه جشنواره فیلم فجر، ۱۹۹۰، هامون
  • جایزه برنز بهترین فیلم در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم هیستون، آمریکا، ۱۹۹۱، هامون
  • جایزه صدف طلایی بهترین فیلم در چهل و یکمین جشنواره فیلم سن‌سباستین، اسپانیا، ۱۹۹۳، سارا
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر، ۱۹۹۵، پری
  • جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم زنگبار، تانزانیا، ۱۹۹۷، درخت گلابی
  • برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر، ۲۰۰۷، سنتوری
  • جایزه یک عمر فعالیت تأثیرگذار فرهنگی، جایزه یلدا، به همت انتشارات کاروان و ماهنامه جشن کتاب، ۱۳۸۵
  • دریافت نشان لژیون دونور درجه شوالیه از سوی سفیر فرانسه، ۲۰۱۴

ماجرای قتل داریوش مهرجویی و همسرش

به گزارش سایت جنایی برخی شواهد نشان می دهد ابتدا داریوش مهرجویی به قتل رسیده و سپس عاملان قتل با همسر وی درگیر شده و او را به قتل رسانده اند.

جزئیات به دست آمده توسط خبرنگار ما نشان می دهد، دختر داریوش مهرجویی شب گذشته سرکلاس آموزشی حضور داشت و از ساعت ۸ و نیم شب به صورت پیامکی با پدرش در ارتباط بود. این پیامک ها تا ساعت ۱۰ شب ادامه داشت. این دختر نوجوان به بازپرس گفته من از پدرم پرسیدم شام چی داریم که پدر گفت: آش دوغ داریم.

وقتی دختر نوجوان داریوش مهرجویی به مقابل خانه رسید، متوجه وضعیت غیرعادی شد. او با یکی از اقوامش در مهرشهر کرج تماس گرفته و به او گفته می ترسد به تنهایی وارد خانه شود. در این مدت این دختر با پدر و مادرش تماس گرفته که کسی پاسخگوی تلفن نبوده است. در نهایت دختر نوجوان به پیشنهاد فامیلی که با او تماس گرفته صبر می کند که فامیلش برسد و سپس با هم وارد خانه می شوند.

وقتی دختر نوجوان و فامیلش وارد خانه می شوند جسد داریوش مهرجویی و همسرش را پیدا می کنند و با پلیس تماس می گیرند. وضعیت دلخراش اجساد نشان می داد آنها احتمالا ابتدا غافلگیر شده اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده وضعیت اجساد نشان می داد ابتدا داریوش مهرجویی به قتل رسیده است. عاملان قتل با چوب که به نظر می رسد مربوط به درخت آلبالو است به سر او کوبیده شده لکه های خون روی این چوب دیده شده است. بعد از اینکه داریوش مهرجویی گیج شده شاهرگ او را قطع کرده و جسدش را مقابل آشپزخانه رها کرده اند.

جسد همسرش وحیده محمدی فر در یکی از اتاق خواب ها پیدا شده است. گلوی او هم بریده شده اما آثار برجای مانده روی بدن این زن نشان می دهد او با عاملان قتل درگیر شده و شکستگی هایی نیز روی دست و پای او وجود داشته است.

احتمال داده می شود او با صدای درگیری که عاملان قتل با شوهرش داشته اند هوشیار شده و حالت تدافعی به خود گرفته است.

همچنین وضعیت خانه بعد از حضور ماموران در خانه نشان می داد احتمالا زمانی که دختر نوجوان به خانه رسیده احتمالا عاملان قتل درخانه بودند چرا که اولا او تا ساعت ۱۰ با پدرش پیامکی تماس داشته و قتل بعد از این ساعت رخ داده و دوم اینکه وضعیت جسدها و خانه نشان می داد که قتل ها بسیار تازه اتفاق افتاده است.

گفته می شود دختر نوجوان به شدت شوکه شده و فعلا نزد یکی از اقوام خود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *