عکس و بیوگرافی یهودا در سریال یوسف پیامبر

یوسف پیامبر، یکی از پیامبران بزرگ خدا در دین اسلام است. او در قرآن کریم به عنوان یکی از پیامبران بزرگ و مورد احترام ذکر شده است. یوسف پیامبر، فرزند یعقوب بود و در قرآن به عنوان “صدیق” یعنی دوست صادق خدا نامیده شده است.

داستان یوسف پیامبر در قرآن کریم به صورت جزئیات بسیار زیادی توصیف شده است. این داستان در سوره یوسف قرآن کریم آمده است. یوسف پیامبر، به دلیل زیبایی و جذابیت فوق العاده‌ای که داشت، در محل کار خود مورد توجه زنی به نام زلیخا قرار گرفت. زلیخا، همسر پدربزرگ یوسف بود و با تلاش های بسیار، توانست یوسف را به خود علاقه‌مند کند.

اما یوسف پیامبر، به دلیل ایمان و تقوایی که داشت، موفق شد از این فریب خلاص شود. زلیخا به دلیل نارضایتی از این امر، یوسف را به زندان فرستاد. در زندان، یوسف پیامبر با دو زندانی دیگر آشنا شد و توانست با آن‌ها دوستی برقرار کند. یوسف پیامبر، با استفاده از هوش و توانایی خود، توانست رویاهای زندانیان را تعبیر کند و در نتیجه به مقام بلندی در دولت فرعون رسید.

در نهایت، یوسف پیامبر با پدر و خواهرانش دیدار کرد و توانست با عشق و محبت خود، آن‌ها را به خود نزدیک کند. یوسف پیامبر، با تلاش و صبر، توانست همه مشکلات را پشت سر بگذارد و به مقام بلند پیامبری برسد.

در این داستان، یوسف پیامبر به عنوان نمونه‌ای از تقوا، صبر و استقامت در مقابل آزمایش‌های زندگی، به ما نشان داده شده است. او یکی از پیامبران بزرگ خدا بود که با داشتن ایمان و تقوا، توانست به مقام بلندی در دین اسلام برسد.

سریال یوسف پیامبر، ماجرای زندگی حضرت یوسف را از زمان کودکی او به تصویر می کشد. یکی از سخصیتهای این سریال، یهودا برادر بزرگتر حضرت یوسف است که در سریال یوسف پیامبر، داوود شیخ نقش آن را بر عهده دارد.

بیوگرافی داوود شیخ بازیگر نقش یهودا یوسف پیامبر

با پخش مجدد سریال یوسف پیامبر به کارگردانی فرج الله سلحشور بسیاری از افراد در پی یافتن اطلاعاتی در مورد بیوگرافی داوود شیخ، آثار داوود شیخ، جوایز داوود شیخ، وضعیت تأهل و همسر داوود شیخ، فرزندان داوود شیخ،خانواده داوود شیخ، حواشی داوود شیخ و… بازیگر نقش بزرگسالی یهودا برادر لاوی و یوسف هستند.

یهودا یوسف پیامبر

نام :داوود

نام خانوادگی:شیخ

تحصیلات:لیسانس بازیگری نمایش،فوق لیسانس رشته کارگردانی

پیشه:بازیگر، کارگردان و تهیه کننده

سال فعالیت:سال ۱۳۷۲

زندگی شخصی داوود شیخ

داوود شیخ بازیگر، تهیه کننده و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان در سال ۱۳۴۵ متولد شده است.

خانواده

داوود شیخ بازیگر نقش یهودا تا کنون اطلاعاتی درباره زندگی خانوادگی و خانواده اش منتشر نکرده است.

ازدواج و همسر

اطلاعات دقیق و موثقی از همسر و فرزندان داوود شیخ بازیگر سینما و تلویزیون در دسترس نیست.

تحصیلات

داود شیخ دارای لیسانس بازیگری نمایش از دانشگاه هنر و فوق لیسانس رشته کارگردانی نمایش از دانشگاه تربیت مدرس تهران می باشد.

نحوه ورود به بازیگری

داوود شیخ از همان نوجوانی علاقه زیادی به بازیگری داشت و در زمان دانشجویی شاگرد اساتید بزرگی همچون حمید سمندریان ناصر اقایی وایرج راد و هایده حائری و… بود ومشوق اصلیش در عرصه بازیگری این بزرگوران بودند.داوود شیخ در سال ۸۳ استخدام صدا و سیما شد و تهیه کنندگی در تلویزیون را دنبال کرد.

داوود شیخ در سینما

داوود شیخ برای اولین بار در سال ۱۳۷۲ در فیلم راننده‌ی سفیر به کارگردانی حبیب‌الله بهمنی و شفیع آقامحمدیان در کنارهنرمندانی همچون سید ناصر امامی، سید علی حسینی، بیتا فرنگی و محمدباقر سیدی بازی کرده است.

«تهران ساعت ۷ صبح» از دیگر فیلم های سینمایی است که داوود شیخ در آن بازی کرده است، تهران ساعت ۷ صبح فیلمی به کارگردانی امیرشهاب رضویان و نویسندگی مجید اسلامی و فرزاد پورخوشبخت و بازیگری بهناز جعفری، مهران رجبی، حسن موذنی و…محصول سال ۱۳۸۱ است.

داوود شیخ در تلویزیون

داوود شیخ در سریالهای یوسف پیامبر، دایره تردید، آهوی ماه نهم به عنوان بازیگر حضور داشته است. این بازیگر نقش یهودا در یوسف پیامبر، نقش رحیمی در مجموعه تلویزیونی دایره تردید ( داستان :یاکوزا ) و در آهوی ماه نهم نقشی برعهده داشته است.

شهرت داوود شیخ با بازی در سریال یوسف پیامبر

شهرت داوود شیخ به بازی در سریال یوسف پیامبر می باشد. آقای بازیگر توانست نقش یهودا پسر چهارم یعقوب و برادر یوسف را با مهارت ایفا نماید و خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. یوسف پیامبربه کارگردانی فرج الله سلحشور داستان پرفراز و ‌نشیب زندگی یوسف نبی را از دوران کودکی تا جوانی و…روایت می‌کند.نخستین قسمت این سریال ۴۵ قسمتی سال ۱۳۸۷ پخش شد. داوود شیخ در سریال یوسف پیامبر در کنار بازیگرانی چون مصطفی زمانی، کوروش زارعی، کتایون ریاحی، الهام حمیدی،محمود‌ پاک‌نیت و…بازی کرده است.

نحوه انتخاب بازیگر نقش یهودا در سریال یوسف پیامبر

داوود شیخ درباره انتخاب شدنش به عنوان بازیگر نقش یهودا در سریال یوسف پیامبر عنوان نمود که آشنایی با جمال شورجه و سلحشور و فیزیک بدنی او باعث شد که برای بازی در این سریال و نقش بزرگسالی یهودا انتخاب شود.

البته قبل از یوسف پیامبر فرج الله سلحشور زمان تولید سریال اصحاب کهف برای نقشی به دنبال داوود شیخ بود، اما چون این بازیگر آن زمان برای بازی فیلم تارهای نامرئی در بندر عباس بوده، دسترسی به او نداشتند. مردان آنجلس یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی فرج‌الله سلحشوراست که روایتگر داستان تاریخی اصحاب کهف می‌باشد.

یهودا پسر یعقوب نبی که بود؟

یهودا از نیاکان بوعز، داوود و عیسی، پسر چهارم یعقوب و لیه و برادر کوچک‌تر رئوبن، شمعون و لاوی؛ و برادر بزرگ‌تر یساکار و زبولون بود. او با دختری از کنعان به نام شوعه ازدواج کرد. قوم یهود از نسل یهودا است، زمانی که برادران یوسف قصد داشتند او را بکشند، لاوی مانع آنها شد و برادرانش را به فروختن یوسف ترغیب کرد. پیامبران بنی‌‌اسرائیل عبارت‌اند از:یعقوب، یوسف، یوشَع، هارون، داوود، سلیمان، الیاس، الیَسَع، یونس، عُزَیر و زکریا.( مطهری، مجموعه آثار، ۱۳۷۷ش، ج۲، ص۱۶۸٫)

کارگردانی و تهیه کنندگی

داوود شیخ سال ۱۳۸۶ به خراسان جنوبی رفت و در شبکه استانی خراسان جنوبی تهیه کنندگی و کارگردانی مجموعه شبانه شبهای افتابی انجام داد.مجموعه مستند دعوت، جنگ طلوع فجر، برنامه مناسبتی اسمان می بارد، مجموعه نمایشی فیلم کوتاه سایه روشن از تولیدات داوود شیخ بوده و مجموعه مستند ۲۶ قسمتی رو به ابادی (معرفی روستاهای استان خراسان جنوبی )و کارستان (معرفی مشاغل با محوریت اقتصاد مقاومتی ) از تولیدات این بازیگر بعنوان تهیه کننده و کارگردان میباشد.

تدریس بازیگری

داوود شیخ از حدود سال ۷۳به بعد بازیگری تدریس نموده و برای تدریس به اکثر شهرستانها رفته است، اولین دوره های کلاس بازیگری بازیگر نقش یهودا در کانون هنرمندان بیرجند تشکیل شد و بعدها در زمینه اموزش بازیگری تئاترو سینما همکاریهایی با دانشگاه ازاد اسلامی فردوس،حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند، سروش سیما، دانشگاه صنعتی بیرجند، اداره ارشاد طبس دانشگاه های سپیده کاشانی و فرهنگیان و اموزشگاه های ازاد بیرجند داشته است.

آثار داوود شیخ

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به کارهای داوود شیخ در عرصه بازیگری و کارگردانی:

فیلم های سینمایی داوود شیخ

  • راننده‌ی سفیر
  • تهران ساعت ۷ صبح
  • تارهای نامرئی

سریالهای داوود شیخ

  • یوسف پیامبر
  • دایره تردید
  • آهوی ماه نهم

کارگردانی و تهیه کنندگی داوود شیخ

  • شبهای افتابی
  • مستند دعوت
  • جنگ طلوع فجر
  • برنامه مناسبتی اسمان می بارد
  • فیلم کوتاه سایه روشن
  • مستند رو به ابادی
  • کارستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *