آلودئه ورا، گیاه خانگی و پر فایده

گیاه زیبای آلوئه ورا جزو گیاهان دارویی و پرمصرف در سرتاسر جهان است که علاوه بر این خواص، زیبایی این گیاه دلیل  نگه داری آلوئه ورا در آپارتمان و منزل بسیاری از شماست.نگهداری آلوئه ورا

نگهداری آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا این روزها یکی از رایج ترین گیاهانی است که در آپارتمان ها و خانه ها از آن نگهداری می کنند. شاید برای تان عجیب باشد که چگونه این گیاه که ظاهری شبیه کاکتوس دارد، می تواند به پای ثابت سالن پذیرایی، تراس یا گلخانه های خانگی تبدیل شود.
افراد زیادی که آلوئه ورا در خانه نگهداری می کنند علاوه بر آنکه نگهداری این گیاه را ساده و بی دردسر می دانند، از خواص درمانی آن نیز بهره می برند. آلوئه ورا که با نام صبر زرد نیز شناخته می شود ازجمله گیاهانی است که در طب سنتی هند «آیورودا» ،جنبه های درمانی مختلفی دارد و به صورت خوراکی و موضعی مصرف می شود.

چه دمايي مناسب اين گياه است؟

بهترين آلوئه‌ورا در سرزمين‌هاي گرمسيري و خشك كشت مي‌شود پس اگر مي‌خواهيد در آپارتمان‌تان آلوئه‌ورا نگهداري كنيد، بايد به دماي هوا و ميزان آبي كه به اين گياه مي‌دهيد توجه كنيد. بهترين دما براي آلوئه‌ورا ۱۷ تا ۲۴ درجه سانتي‌گراد است.

گرما و سرماي شديد سلامت گياه را به خطر مي‌اندازد. پس اگر در منطقه‌اي زندگي‌ مي‌كنيد كه روزهاي خيلي گرم و شب‌هاي خيلي سرد دارد بهتر است از نگهداري اين گياه صرف نظر كنيد يا آن را درون آپارتمان يا خانه نگهداري كنيد؛ يا متناسب با دماي هوا آن را به بيرون خانه منتقل كنيد تا گياه نور خورشيد را به صورت مستقيم دريافت كند.

چقدر آب بدهيم؟

براي آبياري آلوئه‌ورا برنامه‌ريزي دو هفته‌اي داشته باشيد. مي‌توانيد در فاصله ۱۲ تا ۱۴ روز به‌طور مرتب به اين گياه آب بدهيد. ميزان آبي كه به گياه مي‌دهيد، بايد به گونه‌اي باشد كه آب از زهكش گلدان خارج نشود. اگر در موقعيتي قرار گرفتيد كه ميزان آب بيشتري به گياه داديد و آب در زيرگلداني جمع شد حتما آب مازاد را سريع تخليه كنيد چون رطوبت بيش از اندازه به سلامت ريشه‌ها آسيب مي‌رساند و آنها را فاسد مي‌كند.

بهترين حالت براي آبياري آلوئه‌ورا زماني است كه خاك آن كاملا خشك باشد. براي چك كردن خشكي خاك كافي است خاك را با انگشت‌تان لمس كرده يا يك بند انگشت را در خاك فرو كنيد تا از ميزان خشكي خاك مطمئن شويد؛ در اين شرايط آلوئه‌ورا را آبياري كنيد. فراموش نكنيد فاصله آبياري آلوئه‌ورا را در زمستان از دو هفته به يك ماه تغيير دهيد. اين گياه در زمستان به خواب مي‌رود و نيازش به آبياري كمتر مي‌شود.

پست های مرتبط

کراسولا معبد، کاکتوس زیبا و دوست داشتنی!
کاکتوس چگونه گیاهی است؟
آلوئه ورا ، گیاه زیبا و پرفایده!
نکات مهم در رابطه با تکثیر کاکتوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *