گالری عکس گیاه زنجبیل

 زنجبيل اصالتاً يك گياه چيني و هندی است و در اين كشورها در طول بيشتر از ۴۰۰۰ سال در پخت و پز غذا مصرف شده است. از آنجا كه مردم علاقه وافري به طعم تند و بوي معطر آن داشته اند و نوعي خاصيت گرمايي داشته و براي درمان درد معده مؤثر بوده است، كاشفان و جهانگردان در سرتاسر نقاط گرمسيري آن را كشت داده اند. ريشه اين گياه در درمان سرگيجه، تعريق، تهوع و استفراغ ناشي از بيماريهاي حركتي يا دريازدگي مؤثر واقع ميشود. اين گياه همچنين گلودرد، سردردها، پاره اي از انواع دردهاي قاعدگي و آرتريت و تب و درد ناشي از انواع سرماخوردگيها و آنفلونزا را درمان مي كند.

پرورش زنجبیل

زنجبیل از بذر پرورش داده نمی‌شود، بلکه در پرورش آن باید از قسمت‌های تازه ریزوم‌ها (ریشه) و غده‌ها استفاده کرد. به عبارتی شما می‌توانید زنجبیل تازه را از مغازه‌های میوه‌فروشی تهیه کرده و آن را بکارید! تنها دقت کنید که آنهایی که پُر، درشت و تازه‌اند را خریداری کنید و نه آنهایی که در حال چروک و خشک شدن هستند.
شما می‌توانید زنجبیلتان را یک شب در آب خیس کنید، اما سعی نکنید کاری کنید که زنجبیل در آب جوانه بزند. ریشه‌های زنجبیل نیاز به تنفس دارند (نباید در آب باقی بمانند)، بنابراین پس از یک شب خیس کردن، آن را در خاک غنی گلدان بکارید. زنجبیلتان را در عمق ۱۰ سانتی‌متری از سطح خاک بکارید و خاک را مرطوب نگاه دارید (بدون اینکه آن را غرقِ آب کنید) تا زمانی که زنجبیل جوانه بزند. اگر زنجبیلتان دارای جوانه‌ها (جوانه‌های چشم مانند) یا برآمدگی‌هایی است، آن را طوری در خاک قرار دهید تا آنها رو به بالا و سطح خاک قرار بگیرند.

بهترین زمان برای انجام این کار اواخر زمستان است. بنابراین زمانی که گیاه‌تان در اوایل بهار جوانه زد، می‌توانید آن را در باغ یا حیاط خود بکارید. برای کاشت این گیاه در خانه نیز زمان‌بندی اهمیت دارد، زیرا گیاهان در حال رشد در خانه نیز به نور خورشید در تابستان نیاز دارند.
در مورد کاشت زنجبیل در بیرون از خانه، شما می‌توانید از‌‌ همان ابتدا زنجبیلتان را در حیاط یا باغ بکارید تا‌‌ همان جا جوانه بزند، اما در این صورت گیاه‌تان را قبل از جوانه زنی، در معرض خطر جویده شدن توسط حیوانات قرار خواهید داد. بنابراین بهتر است اجازه دهید این گیاه ابتدا در خانه‌تان جوانه زده و سپس آن را به باغتان منتقل کرده و در خاک بکارید.

عکسهای زنجبیل و خواص درمانی زنجبیل را در گالری عکس زنجبیل ببینید و لذت ببرید.

پست های مرتبط

زنجبیل و خواص بی نظیر آن در سلامتی زنان و مردان!
گالری عکس زنجبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *