گل های کالانکوئه، زیبا و دوست داشتنی!

معرفی خلاصه کالانکوئه

نام رایج: کالانکوآ

نوع: چندساله

خانواده: کراسولاسه

بومى: ماداگاسکار

ارتفاع: ۱۵-۴۵سانتیمتر

گسترش: ۱۵-۴۵سانتیمتر

زمان گلدهی: گلدهی فصلی

رنگ گل: قرمزمایل به زرد ، صورتی ، قرمز ، سفید

نیازنوری: آفتاب کامل یا نسبی

نیازآبى: خشک تا مقدار آب متوسط

نیاز نگهداری: کم

نوع گل: پر زرق وبرق پرجلوه

نوع گیاه: همیشه سبز

مقاومت: مقاومت در برابر خشکی

گل های کالانکوئه قرمز کم رنگ و لوله ای شکل بوده و بهصورت خوشه ظاهر می شوند . گل های این گیاه در رنگ های: کرم، لیمویی، قرمز، زرشکی، گل بهی و سفید نیز موجود می باشد. اسم علمی این گیاه Kalanchoe blossfeldiana و از خانواده Crassulaceae می باشد. این جنس دارای ۲۰۰ گونه مختلف بوده و برگ های گوشتی و گل های زیبای آنها مورد توجه است. گونه مورد نظر بومی ماداگاسکار بوده و ارتفاع و گسترش آن به حدود ۳۰تا ۵۰ سانتی مترمی‌رسد. برگها سبز روشن، گوشتی و تخم مرغی شکل هستند که لبه آنها به طرف بالا برگشته است.  البته برگ های این گونه خود دارای جذابیت خاصی هستند و برای ایجاد فضایی سبز مناسب هستند.

گلدهی مجدد گیاه

پیشنهاد میکنم زمان خریداری گیاه حتما گیاهی رو انتخاب کنید که دارای غنچه بیشتری باشه، پس از انتقال گیاه به خانه و تمام شدن دوره گلدهی گیاه یعنی زمانی که گیاه گلهاش خشک شدن حتما گلهای خشک رو از دم جدا کنید این عمل باعث میشه که انرژی گیاه صرف گلهای خشک نشه و حتما با کود پتاس بالا مثل کریستالون قرمز هر دو هفته یکبار کالانکوئه تقویت بشه.

علت قرمز شدن لب برگها چیست؟

تغییر رنگ لبه های گیاه کالانکوئه میتونه دلایل مختلفی داشته باشه که مهمترین اونها نورکم، نوسان زیاد دمای محیط نگهداری و یا سرد شدن هوا باشه شرایط را بررسی کنید.

قرمز و سپس زرد شدن برگ گیاه

اگر گیاه شما شروع به قرمز و سپس زرد شدن حتی برگ های جدید به احتمال خیلی زیاد آبیاری گیاه زیاده بوده است درسته در شرایط نگهداری بیان شده مکان مرطوب برای گیاه مناسب است ولی آبیاری زیاد باعث مرگ گیاه خواهد شد، پس آبیاری را کم کنید و بهترین شیوه تشخیص زمان آبیاری لمس کردن خاک گلدان هست.

اگر خاک گلدان به نسبت خشک بود کالانکوئه خود را آبیاری نمایید. سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید به گونه ای که ساقه پایینی خیس نشود.

حتما سعی کنید پس از آبیاری آب از زیر گلدان خارج شود و سپس حتما زیر گلدانی را از آب خالی کنید.اگر رطوبت گیاه بسیار زیاد باشد ریشه های سریعا فاسد خواهند شد و باعث ضعیف شدن و در آحر باعث خشک شدن برگها و گلهای گیاه خواهد شد.

پست های مرتبط

گل ساعتی زیبا و پرخاصیت!
گیاه هویا کری یا قلب خوش شانس!
گل کورتون!
گل فیلودندرون!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *