گالری عکس گیاه بامیه

بامیه گیاهی است گلدار از خانواده پنیرکیان که زادگاهش مناطق گرم آسیا و آفریقاست اما بعدها به دیگر مناطق دنیا هم رفته و در حال حاضر در اغلب کشورها کشت می‌شود. گیاه بامیه معطر است و عطری شبیه میخک دارد. این گیاه در نواحی مختلف زمین می‌روید و میوه آن علاوه بر مصرف غذایی در درمان بعضی بیماری‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بامیه همانند خیار و گوجه فرنگی محصول فصل گرم است و مقاومت به هوای خنک و یخبندان ندارد . در نقاطی که دوره رشد کوتاه بوده و شب های آن نسبتاً سرد باشد ، بخوبی رشد نمی کند و میوه خوبی نمی دهد بنابراین آن را در اوایل فصل نمی کارند . همچنین در آخر فصل که روزها کوتاه بوده و شب ها سرد باشد میزان محصول آن کاملاً پایین می آید . بامیه تحمل رطوبت را ندارد . دمای مناسب برای رشد آن بین ۲۱ تا ۳۰ درجه سانتی گراد است .

گیاه بامیه را باید به خوبی سیراب نگه داشت. به گیاه بامیه باید حداقل هفته ای یک اینچ آب داده شود. هر روز صبح باید به گیاه بامیه آب داده شود به گونه ای که خاک کاملا مرطوب شود، به جز زمان هایی که باران سنگین آمده باشد. بامیه به مقدار خیلی کم می تواند خشکی را تحمل کند و برای رشد و نمو به میزان زیادی آب نیاز دارد. بنابراین در طول تابستان باید به اندازه کافی به بامیه آب داده شود.l

 

پست های مرتبط

زولبیا و بامیه، خوشمزه های مضر!
زولبیا و بامیه نخورید !!
بامیه سبز مصرف کنید تا سالم باشید !!
گالری عکس خورشت بامیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *