گالری عکس توت فرنگی

توت فرنگی، که به عنوان ملکه میوه ها در آسیا شناخته می شود، میوه ای سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی بود و خواص و فواید درمانی زیادی دارد. توت فرنگی میوه ای محبوب بوده و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین می باشد.
این میوه مغذی و پرفایده چربی خوب خون را افزایش داده، فشارخون را پایین می آورد و به شما برای محافظت در برابر سرطان کمک می نماید. این میوه جزو ۲۰ میوه پر از آنتی اکسیدان بوده و منبعی خوب برای تامین پتاسیم و کلسیم می باشد. فقط ۸ عدد توت فرنگی، ویتامین C ای بیشتر از ۱ پرتقال دارند. در ادامه به بررسی خواص و فواید این میوه خوشمزه و پرطرفدار می پردازیم.

خوردن این میوه ترشی خون را از بین میبرد و محیط بدن را قلیایی می کند .
توت فرنگی مقوی قلب بوده ، التهاب صفرا را خاموش می کند و بهترین صفرابر است.برای مرض قند ، خارش بدن وتنگی نفس و سرفه های خشک مفید بوده و بواسیر را درمان میکند و شباهت زیادی به تمشک دارد.

اگر می خواهید حافظه خود را تقویت کند، کمی توت فرنگی به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.وت فرنگی بخاطر وجود ویتامین ث باعث می شود که دستگاه ایمنی تقویت شود و بدنتان در مقابل عفونت ها مصون بماند. وت فرنگی بسته ای از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ث است که روند پیری را کند می کند و پوستتان را به مدت طولانی تری سالم و بدون چروک نگه می دارد.

کیوی

كيوي سرشار از ويتامينC مي باشد. مقدار پتاسيم آن از نظر وزني تا حدي كمتر از موز است. همچنين داراي ويتامين A’E’كلسيم’آهن و اسيد فوليك مي باشد. يك عدد كيوي متوسط ۴۶ كالري انرژي دارد.

كيوي داراي مقادير زيادي آنزيم حل كننده پتاسيم به نام پاپايين است كه از نظر تجاري براي نرم كردن گوشت مفيد است اما احتمال دارد براي برخي افراد آلرژي زا باشد. بويژه افرادي كه به آناناس حساسيت دارند مستعد حساسيت به اين ميوه نيز هستند. اين آنزيم با پختن ميوه به سرعت از بين مي رود.

به اين ترتيب استفاده از كيوي خام در دسرهاي حاوي شير يا هر فراورده لبني ديگر نامناسب است زيرا اين آنزيم در عرض چند دقيقه در حاليكه بوي بسيار بدي توليد مي كند شروع به حل كردن پروتئين شير مي نمايد.

مصرف کیوی به سلول های بدن این امکان را می دهد تا جوان تر بمانند و در نهایت سلامت بدن به طور کامل حفظ شود.

مصرف این میوه به افراد زیر بسیار توصیه می شود:
۱٫ افراد سیگاری
۲٫ افراد الکلی
۳٫ افرادی که از دیابت یا آلرژی رنج می برند.
۴٫ خانم های باردار
۵٫ افراد مسن
۶٫ افرادی که دچار شکستگی استخوان شده اند.
۷٫ افرادی که به پارگی رباط دچار شده اند.
۸٫ خانم های یائسه
۹٫ افرادی که دچار مشکلات بینایی هستند، مثلاً افرادی که آب مروارید دارند.
۱۰٫ افرادی که دچار نارسایی سیستم ایمنی هستند، مثلاً افراد مبتلا به ایدز یا تبخال.

پست های مرتبط

توت فرنگی و فواید آن در مبارزه با بیماریها!
گالری عکس توت فرنگی (۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *