فلفل دلمه ای، منبعی غنی از ویتامینها و آنتی اکسیدانها!

فلفل دلمه ای علاوه بر افزایش طعم غذا خواص زیادی دارد.
این سبزی پرخاصیت رنگ های مختلفی دارد.
بنابراین می توانید به بهانه تزیین و زیبا کردن غذاها از خواص بی نظیر آن نیز استفاده کنید.
به هر بهانه ای که می توانید از انواع فلفل دلمه ای استفاده نمایید.

فواید بی نظیر فلفل دلمه ای

  • این فلفل منبع ویتامین ها و مواد مغذی

یک فنجان از این فلفل به اندازه مرکبات ویتامین C دارد. بنابراین گفته می شود که این فلفل ها غنی از ویتامین C هستند. یک عدد فلفل دلمه ای سبز متوسط بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین می کند. نوع سبز این فلفل همچنین غنی از بتاکاروتن است. اما میزان این آنتی اکسیدان در فلفل  قرمز چندین برابر می باشد. لازم به ذکر است که مصرف فلفل دلمه ای ها راهی برای افزایش ویتامین B6 و اسیدفولیک بدن است.

فلفل دلمه ای منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است

  • این فلفل ها برای کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های دیگر

این فلفل های رنگی غنی از بیوفلاونوئیدها هستند. این رنگدانه ها به پیشگیری از سرطان کمک می کنند.این فلفل ها همچنین میزان زیادی اسیدفنولیک دارند که از تش کیل نیتروزآمین های سرطان زا ممانعت می کنند. هر چه این فلفل رنگی تر باشد به این معنا است که میزان استرول گیاهی آن بالاست. این ترکیبات نیز پیش ساز ویتامین Dمی باشند که از بروز سرطان پیشگیری می کند. این مواد غذایی تأمین کننده لوتئین و زئاکسانتین نیز هستند. این آنتی اکسیدان ها نیز به کاهش خطر دژنراسیون ماکولای چشم کمک می کنند.

  • فلفل دلمه ای ها منبع رنگ و طعم

شما در بازار انواع رنگ های مختلف این فلفل از سبز تا زرد و قرمز را دیده اید. فلفل های کاملاً نرسیده سبز رنگ هستند و هر چه رسیده تر شوند به زرد و قرمز تبدیل می شوند. فلفل  ها به مرور که رسیده تر می شوند شیرین تر نیز می شوند. به همین دلیل فلفل قرمز شیرین تر از زردها و زردها نیز شیرین تر از سبزها هستند. این مواد غذایی انواع دیگری نیز دارند که شامل فلفل های موزی هستند. البته فلفل دلمه ای نارنجی رنگ نیز زیاد هست.

  • فلفل دلمه ای ها چندکاره هستند

می توانید فلفل دلمه ای ها را به صورت بخارپز، تفت داده، دلمه، در فر و همچنین به صورت خام در سالادها استفاده کنید. ترکیب این مواد غذایی با سبزیجات دیگر خوشمزه می شود. فلفل دلمه ای ها چربی بسیار اندکی دارند. بخارپز کردن و همچنین تفت دادن آن ها باعث کاهش زیاد ویتامین های آن ها نمی شود. بنابراین توصیه می شود این مواد غذایی را به هر روشی که دوست دارید تهیه و میل کنید.

پست های مرتبط

جنسیت فلفل دلمه ای را تشخیص دهید!!!
فلفل دلمه ای، کم کالری ترین سبزی!
گالری عکس فلفل دلمه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *