عینک مناسب شما کدام است؟

عینک های مناسب صورت های گرد، قلبی، بیضی، قلبی و … را در چه عینکی به من می آید؟ بخوانید و سپس ادامه مطلب زیر را به دقت مطالعه کنید.

فرم صورتتون رو تعیین کنید

بسیاری از چهره ها فقط از یک نوع خاص نیستند و ممکنه ویژگی های دو یا چند فرم صورت رو داشته یاشند. در این حالت شما خوش شانسید چونکه گزینه های بیشتری برای انتخاب فریم رو در اختیار دارید. به عنوان مثال بعضی از مردم در حالت عادی چهره ای بیضی شکل دارند ولی زمانی که لبخند میزنند چهرشون فرم قلبی به خودش می گیره.

با روش زیر به راحتی می تونید فرم صورت خودتون رو تشخیص بدید

  1. به آینه نگاه کنید
  2. موها رو از صورتتون دور کنید تا چهرتون کاملا مشخص باشه.
  3. با استفاده از یک ماژیک بازتاب شکل صورتتون رو روی آینه بکشید. با دقت اطراف صورتتون رو در حالت عادی، روی آینه ترسیم کنید که شامل پیشانی، گونه ها و چانه ست. گوش هاتون شامل این طرح نمی شه.
  4. دوباره بدون اینکه از جاتون تکون بخورید، طرح صورتتون رو البنه ایندفه با حالت لبخند (طوری که دندون ها مشخص بشه) بکشید.
  5. اگه برای بار دوم طرحی رو که کشدید تغییر کرد نشون دهنده اینه که شما دارای دو نوع فرم صورت هستید.

تعیین دقیق شکل صورت یکی از مهم ترین کارها برای انتخاب عینک است. شما با استفاده از خطوطی که در آینه کشیدید, می تونید بگید صورتتون دارای کناره و زایه است یا اینکه دارای خطوط منحنی شکله و فرم صورتتون رو تعیین کنید.

فریمی با رنگ مکمل خودتون انتخاب کنید

بعد از انتخاب شکل فریم عینک نوبت به رنگ اون می رسه. رنگ فریم ها رو با توجه به رنگ پوست, چشم و موی خودتون انتخاب کنید. اگر شما دارای رنگ پوست سرد (بصورت خلاصه میشه فردی با چشمان آبی, پوست سفید و رنگ پریده و دارای رگ های آبی) هستید، فریم هایی با رنگ های سرد برای شما بهترین انتخاب است. رنگ های سرد عبارتند از نقره ایی، زمردی، یاقوتی کبود، ارغوانی، یاقوتی سرخ.

انتخاب رنگ فریم

و اگر شما فردی با پوست گرم (بصورت خلاصه فردی با چشمان قهوه ایی، پوست سبزه یا قهوه ایی و دارای رگ های سبز) هستید، فریم های با رنگ گرم بشتر بهتون میاد. رنگ های گرم شامل رنگ طلایی، نارنجی، زرد، خردلی و رنگ هایی با تناژ خاکی مثل رنگ بژ. افراد با رنگ پوست خنثی می تونند فریم هایی با هر رنگی که میخوان انتخاب کنند.

پست های مرتبط

یک عینک خوب چه ویژگی هایی دارد؟
گالری عکس مدلهای عینک (۲)
گالری عکس مدلهای عینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *