زندگینامه و اتفاقات قتل بابک خرمدین

این روزها تمامی خبرگزاری ها، تیترهایی را در رسانه ی خود با عنوان اخبار بابک خرمدین دارند. اما بابک خرمدین کیست و چرا در خصوص او، این میزان از پوشش خبری رخ داده است؟

بابک خرمدین که بود؟

بابک خرمدین یکی از کارگردانان و فیلمنامه نویسان موفق در سینما بود که در سال ۱۳۵۴ در اولین روز مهر متولد شد. بابک دانش آموخته ی دانشگاه تهران در رشته کارگردانی بود. وی درسال ۱۳۸۸ جایزه آسا (فیلم های انسان دوستانه) را بابت فیلم بور بیجاده رنگ دریافت کرد و برنده ی جایزه ی بین المللی پروین اعتصامی بابت بهترین کارگردانی شد.

ماجرای قتل بابک خرمدین چه بود؟

وی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ توسط پدر و مادر خود به قتل رسید و بدن قطعه قطعه شده ی وی در سط زباله ای نزدیک به منزل پدری اش یافت شد. به محض اینکه پلیس نیروی انتظامی از ماجرا مطلع شد، به درب منزل خانه ی پدری او رفتند و آثار باقی مانده از قتل وی را در خانه ی پدری یافتند. اینگونه شد که پدر و مادر این کارگردان، قتل پسر خود را پذیرفتند و به آن اعتراف کردند.

آن ها گفتند که بابک را با داروی بیهوشی ابتدا بیهوش کرده اند و سپس با ضربات چاقو وی را به قتل رسانده اند. پس از ان، بدن او را مثله کردند و در سطل های زباله ی نزدیک محله ی خود انداخته اند.

اکبر خرمدین، پدر بابک خرمدین می گوید که از قتل فرزند خود پشیمان نیست و علت آن را بدین عنوان بیان می کند: فرزند من دارای فساد اخلاقی بود.

سایه ی دو قتل دیگر بر روی پرونده قتل بابک خرمدین

پس از گذشت چند روز از اعترافات این والدین قاتل، جای خواهر و داماد بابک خرمدین نیز خالی به نظر می رسید. بازجویی از پدر و مادر وی تنها این نتیجه را داشت که دخترشان به همراه شوهرش به کشور ترکیه رفته و آنجا ساکن شده است. اما با توجه به تحقیقات پلیس، این افراد هرگز از کشور خارج نشده بودند.

پس از تحقیقات بیشتر و بازجویی صورت گرفته از این دو فرد، پدر و مادر بابک خرمدین اعتراف کردند که داماد خانواده و خواهر او را نیز به قتل رسانده اند. داماد خانواده در سال ۹۰ و دخترشان آرزو نیز سال ۹۷ به قتل رسیده است.  پس از سوال کردن از آنها بابت انگیزه ی قتل، بازهم تنها یک توضیح داشتند؛ داماد و دخترشان هم به اعتیاد و فساد اخلاقی کشیده شدند و از قتل آن ها پشیمان نبودند. آن ها نیز به همین شیوه (بیهوشی و ضربات چاقو و سپس، مثله کردن) به قتل رسیده بودند. اکبر خرمدین می گوید که دخترمان در قتل شوهرش به ما کمک کرده و من و مادرش با کمک وی دامادمان را به قتل رساندیم.

طی تحقیقات اعلام شده که پدر و مادر بابک خرمدین، هیچگونه سوءپیشینه و بیماری روانی ندارند و از نظر روانی کاملا سالم هستند. (مسئول رفتار خویش هستند و جنون ندارند، سلامت روانی به این منظور نیست که آن ها هیچگونه اختلالی ندارند)

نتیجه ی پرونده قتل بابک خرمدین

هنوز تکلیف این پرونده به طور قطعی مشخص نشده و تحقیقات ادامه دارد.  قطعاتی از بدن بابک خرمدین به جای مانده بود که در بهشت زهرا، در طبقه ی بالای مزار هوشنگ گودرزی به خاک سپرده شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *