روز جهانی و باستانی برادر چه روزی است؟

 

روز برادر یادآور روز دیگری از تجدید روابط صمیمانه ی خانوادگی است. برادر یادآور تکیه گاه بودن و حس حمایت و صمیمیت است. به همین جهت روزی در جهان به نام روز برادر نامگذاری شده تا این رابطه ی خاص و دوست داشتنی گرد و خاکی بتکاند و بوی تازگی بگیرد. هرچند که همیشه حضور انسان های مهم زندگی ما برایمان ارزشمند و تازه است اما، این روزهای خاص جهانی سبب می شود تا روابط خانوادگی بار دیگر جان تازه ای بگیرد و محبتی که ما نسبت اعضای خانواده داریم را نمایان کند.

روز جهانی برادر به تاریخ میلادی هر ساله ۲۴ می است و در تاریخ فعلی ما در سال جاری (۱۴۰۰) روز سوم خرداد ماه می باشد. روابط برادری محدود به روابط خونی نیست و گاهی گذشت ها و کمک های دو رفیق و دو ودست نیز می تواند یک رابطه ی صمیمانه ی برادرانه را به وجود بیاورد.

روز باستانی برادر در ایران

روز برادر در تاریخ باستان ایران وجود دارد؟ روز برادر در توقیم تاریخ باستان ایران ملقب می شود به یکم دی ماه. این روز که با نام خرم روز یاد می شود، پس از شب یدا است.

بر اساس نوشته ای از ابوریحان بیرونی، در این  روز پادشاهان از تخت خود برمی خواستند و لباسی سفید بر تن می کردند و به دشت ها می  رفتند تا در کنار مردم عادی غذا بخورند. پس از خوردن غذا پادشاهان کهن ایران به مردم یادآور می شدند که همانند آن ها هستند و مثل برادرشان می مانند تا پیوند میان مردم و پادشاه قوی تر شود.

از آنجایی که در ایران باستان، به پادشاهان زن هم پادشاه گفته می شد و اشاره ای خاص در این متن از ابوریحان بیرونی آورده نشده است که پادشاه زن بوده است یا مرد، پس این روز را هم روز خواهر و هم روز برادر دانسته اند.

برادر داشتن چه فوایدی دارد؟

اصولا داشتن برادر علاوه بر تمام حس خوبی که به انسان می دهد می تواند مزیت هایی داشته باشد که در ادامه به شکل موارد جداگانه بیان خواهیم کرد:

  • برادرها معلمان خوبی هستند تا به شما بیاموزند که چگونه احساساتتان را کنترل کنید
  • داشتن برادر سبب می شود تا با روحیات و افکار و نیاز های آقایان آشنا شوید.
  • برادرها اصولا روحی هی جوانمردی و گذشت را در شما زنده نگه می دارند
  • کارهای تخصصی یا تجربیات فردی خود را با شما در میان می گذارد
  • و….

کلام آخر

اصولا داشتن برادر همیشه برای کسانی که برادری داشته اند پر از حس امنیت و آرامش بوده است. ارزشمند بودن حضور برادر در زندگی اشخاصی که تجربه ی داشتن یک برادر خوب را داشته اند کاملا مشهود بوده است. بسیاری از مواقع مشکلات و گره هایی در زندگی اشخاص به وجود می آید که برادر می تواند در آن ها یه یاری رسان موثر باشد و آن مشکل را برطرف کند.

در این مطلب تلاش کردیم تا در خصوص روز جهانی برادر و روز باستانی ایرانی برادر توضیحاتی را برای شما دوستان ارائه دهیم. اگر برادری دارید این روز را چگونه به او تبریک گفتید؟ رابطه ی برادری را چگونه تعریف می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *