اهمیت ژست در عکاسی ۳!

۵ – مسئله چانه

دوربین عکاسی قادر به مشاهده تنها دو بعد می باشد و این بدان معناست

که عکاسی یک هنر دو بعدی است مگر آنکه عکاس مدل را در حالتی سه بعدی قرار دهد .

بنابراین زمانی که مدل چانه خود را به سمت پایین و کمی جلو و متمایل نسبت

به زاویه دید دوربین قرار می دهد از زاویه دید عکاس ؛ خط امتداد فک و صورت گسترش یافته و خطوط قویتری شکل می گیرند .

۶ – باز بودن دهان

این حالت تفاوت های عظیمی را در یک عکس به وجود می آورد .

در حالت بسته بودن دهان خطوط امتداد فک در هم فرو رفته و وزن زیادی را در یک طرف صورت به وجود می آورند

همچنین این حالت نوعی انرژی منفی و حس عصابنیت را به مخاطب انتقال می دهد .

با کمی فاصله گذاشتن میان لبها ؛ خط امتداد فک و صورت افزایش یافته و حالت های منفی را از صورت سوژه دور می سازند.

 

۷ – وضعیت پاها

در عکاسی تبلیغاتی با استفاده از مدل های انسانی ؛

نمایش پا و کفش ها یکی از اجزای مهم تاثیر گذاری سوژه بر مخاطب به شمار می آید

و در اغلب موارد نقش پاها در عکاسی مد و تبلیغات نادیده گرفته می شوند .

حتی بسیاری از عکاسان از گرفتن شات های تمام قد خودداری می کنند .

بالا آوردن پا برای افزایش تعداد خطوط ؛ زوایا و منحنی ها و ارایئه حالت های مختلف در سوژه اهمیت بسیار زیادی دارد .

قسمت اول اهمیت ژست در عکاسی را اینجا بخوانید.

قسمت دوم اهمیت ژست در عکاسی را اینجا بخوانید.

پست های مرتبط

اهمیت ژست در عکاسی ۲!
اهمیت ژست در عکاسی!
ایده های عکاسی از نوزادان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *