آیا میدانستید ۷۵۰۰ نوع سیب وجود دارد؟

احتمالا تا کنون با انواع مختلف میوه های سیب برخورد کرده اید و برخی از آنها را چشیده اید. هر کدام از انواع سیب از نظر طعم و رایحه منحصر به فرد هستند. با این حال شما تنها چند مورد از ۷۵۰۰ نوع سیبی که در سرتاسر کره زمین وجود دارد را دیده اید. در اینجا با انواع متداول سیب آشنا میشوید.

سیب زرد لبنانی یا طلایی (Yellow Delicious): سیب زرد لبنانی سیب شیرین و ملایم با پوست زرد روشن است که برای مصرف خام و پخته مناسب می باشد.

سیب قرمز لبنانی (Red Delicious): این سیب شباهت زیادی به سیب زرد لبنانی دارد. این سیب به اندازه گذشته محبوبیت ندارد که علت آن طعم نسبتا ترکیبی و بافت پودری و پوک این سیب است.

سیب مکینتاش (McIntosh): این سیب به رنگ قرمز روشن و طعم ترش و شیرین است که برای مصرف خام و به صورت پخته در سس مناسب می باشد اما برای مصرف پخته مناسب نیست.

سیب گالا (Gala): سیب طلایی قلبی شکل با نوارهای صورتی – نارنجی رنگ است که آب دار و ترد و معطر بوده و طعمی شیرین دارد. این سیب به صورت خام، پخته یا استفاده در سس مصرف میشود.

 سیب واین سَپ (Winesap): سیب بنفش مایل به قرمز با طعم تند است که برای مصرف خام و نیز تهیه سرکه سیب عالی می باشد.

سیب گرانی اسمیت (Granny Smith): سیب سبز لیمویی با بافتی ترد و آبدار است که طعمی ترش و تند دارد. گرانی اسمیت برای مصرف خام و استفاده در پای سیب مناسب می باشد.

 سیب فوجی (Fuji): سیب ترد و بسیار شیرین است که پوست آن از قرمز پر رنگ تا زرد مایل به سبز با هایلایت قرمز متفاوت است و به صورت خام یا پخته مصرف میشود.

و ….

پست های مرتبط

گالری عکس سیب سرخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *