گالری عکس روستای سرولات

سرولات، روستایی در فاصله ۳ کیلومتری جنوب چابکسر در کنار رود­خانه پر آب آچی­رود در ابتدای دامنه شمالی البرز است .
با عبور از جاده جنگلی این روستا می تونین چشم اندازهای جنگلی و سکونت گاههای انسانی دو طرف جاده رو مشاهده کنین و ضمن قرارگیری بر فراز این روستا از بالا دست می شه کشتزارها و سکونت گاههای منطقه جلگه ای روهم از نظر بگذرونین .
و همچنین وجود ویلاهای متعدد، مسافر خانه ها و هتلهای متعدد در سرولات، این منطقه رو تبدیل به مکانی ایده آل جهت انتخاب گردشگران و توریست ها کرده .
وجود يك دامنه ارتفاعي كامل از جنگل هاي حيركاني، از جلگه تا مراتع ييلاقي از ويژگي هاي منطقه به شمار مي آيد. توسكاهاي ييلاقي و قشلاقي فراوان ترين گونه هاي درختي اين منطقه جنگلي هستند.مرال، شوكا، بزو پازن، گراز، شغال، روباه معمولي، گربه جنگلي، شنگ، خرس قهوه اي، پلنگ، قرقاول، كبك دري، ماهي هاي سفيد و قزل آلا از جمله گونه هاي مهم جاموري منطقه به شمار مي آيند.
اين منطقه در شرق گيلان واقع شده و در تاريخ ۱۵/۱۰/۱۳۷۸ مورد حفاظت قرار گرفت و داراي مساحتي در حدود ۰۷/۲۱۲۵۴  هكتار و محيط آن در حدود ۹۳/۷۳ كيلومتر مي باشد كه از طرف شرق به استان مازندران و از طرف شمال به روستاهاي كبوتر آبكش ، سياهكش ، قاسم آباد سفلي ، ملك ميان ، خانه سر ، جرمحله ، مرسه و از طرف غرب به روستاهاي جرسرا ، فيل سرا ، گوزل بن ، گوابر ، آجه ، تب توز ، جواهر دشت و از طرف جنوب به روستاهاي سول سرا و استان مازندران محدود مي باشد . این منطقه در مختصات چغرافیایی طول شرقی E503635  – E502108 و عرض شمالی N370027 – N365004  قرار دارد . از طرفي ديگر در داخل منطقه نيز رودخانه خشكه رود ( كرك رود ) و سياه لات جاري بوده و از نظر ارتفاعي متفاوت بوده و بين ارتفاع حدود ۵۰۰ متر تا ۲۵۰۰ متر واقع شده است .بخش اعظم آن پوشيده از جنگل است از گونه هاي گردو و سرخدار اشاره نموده از ويژگيهاي حيات وحش آن وجود جانوراني از قبيل مرال – شوكا – پلنگ ، خرس قهوه اي و كل بز اشاره نمود .
توی این سرزمین چیزی که زیاد هست، رستوران، اما شاید هیچ‌کدام به اندازه رستوران خاورخانم در تابستان و زمستان گرم و پررونق نیست؛ رستورانی که نه در پایتخت بلکه در یک روستای دورافتاده، پذیرای مشتریانی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است.
فقط مردم عادی و رهگذران، مهمان و مشتری این رستوران نیستند و اکنون خیلی از بازیگران، هنرمندان و حتی برخی از مسئولان، روستای سرولات و رستوران معروفش را می‌شناسند و سعی می‌کنند هنگام گذر از استان سرسبز گیلان، لذت چند ساعت استراحت در این روستای آباد و دستپخت خاورخانم، که دستش به هر نوع غذا از جمله کباب ترش، جوجه‌کباب ترش، میرزاقاسمی، باقلاقاتق و… می‌رود را از دست ندهند. راستی رستوران خاورخانم یک تفاوت اساسی با رستوران‌های دیگر نقاط کشور دارد و آن این‌که نه‌تنها زندگی خاورخانم، بلکه زندگی تمام اهالی روستا را متحول کرده و حالا تمام ۴۰۰ خانوار سرولات از قبل مشتریان این رستوران به نان و نوایی رسیده‌اند؛ اتفاق مبارکی که خاورخانم آرزو می‌کند برای همه روستاهای کشور بیفتد.

پست های مرتبط

گالری عکس رستوران خاور خانم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *