گالری عکس بوته سیر

سیر گیاهی است که تقریباً در تمام دنیا به جز قطب و جنگلهای استوایی می روید. ولی وطن گیاه آسیای مرکزی و شاید شرق منطقۀ مدیترانه باشد. این گیاه رابه سادگی می توان، در باغچه خانه خود کاشت و پرورش داد سیر فضای زیادی نیاز ندارد زیرا کار اصلی اش رادر زیر زمین انجام می دهد و در شرایط مساعد از هر حبه سیر (سیرچه)، پیازی به وجود می آید که شامل هشت تا بیست سیرچه می باشد، از همین رو آن را گیاهانی افزون شونده و تکثیر پذیر می دانند.

در بیشتر شرایط آب و هوایی باید پیاز سیر را در اواخر پاییز یا اوایل زمستان (شش هفته پیش از یخ زدگی خاک) بکارید. در شرایط آب و هوایی معتدل تر میتوانید کار کاشت سیر را حتی اواخر تابستان یا اوایل پاییز نیز انجام دهید.

هنگامی که سیر در زمین کاشته شد، وقت آن است که برای کود دهی به محصول برنامه ریزی کنید.

حبه ها را در ابتدا قبل از کاشت از هم جدا کرده و برای مبارزه با حمله قارچها در خاک ، آنها را با قارچ کش بنومیل ضد عفونی می نمایند. سپس آنها را در زمینی که قبلا تهیه و کاملا شخم خورده و کود دامی پوسیده به آن داده شده می کارند. بهترین روش کاشت خطی با آبیاری نشتی است. در این روش فاصله بین ردیف ها ۲۰ الی ۲۵ سانتیمتر در نظر گرفته و فاصله بوته ها را نیز حداکثر ۱۲ سانتی متر در نظر می گیرند. در کاشت سیر ، سیرچه ها نباید عمیق کاشته شوند زیرا محصول کمی بدست می آید. حداکثر عمق کشت نباید از ۳ الی ۵ سانتی متر بیشتر باشد.

پست های مرتبط

مصرف سیر خام ناشتا، آری یا خیر؟
گالری عکس سیر (۲)
گالری عکس سیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *