نکات لازم برای خرید لوستر ۱ !

معمولا اولین چیزی که در نور پردازی استفاده می‌شود لوستر است،

و شما هر بار که به مکان تازه ای وارد می‌شوید اگر نور پردازی مناسبی داشته باشد در خاطر شما به خوبی ثبت می‌شود

و احساس خوب خود را هرگز فراموش نمی‌کنید؛

دلیل آن استفاده از لوستر مناسب است.

در نور پردازی، لوسترها و هر نوع چراغ سقفی حرف اول را می‌زنند و کاربرد بسیاری دارند.

لوستر‌ها و چراغ‌های سقفی‌ای که انتخاب می‌کنید باید هماهنگ با خانه و سبک دکور شما باشد.

برای مثال زمانی که سبک دکوراسیون منزل شما مدرن است؛ استفاده از چراغ سقفی سبک قدیمی با فضا همخوانی ندارد.

نکاتی برای خرید 

۱- بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید

همین الان در مورد هزینه ای که برای خرید در نظر گرفته اید تصمیم بگیرید.

لوسترها در قیمت های مختلفی موجود هستند.

در نظر گرفتن بودجه مورد نظر به شما کمک می کند که زودتر به نتیجه برسید و با توجه به بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید. البته مناسب بودن یک چلچراغ تنها به قیمت آن بستگی ندارد و شما می توانید از محدوده قیمت های مناسب تا قیمت های بالاتر بهترین انتخاب را انجام دهید.

۲- سبک طراحی داخلی دکوراسیون منزل خود را بشناسید

پیش از هر چیز لازم است تا بدانید دکوراسیون داخلی منزل شما به چه سبکی طراحی شده است. یا اگر هنوز در مورد دکوراسیون داخلی منزل خود تصمیمی نگرفته اید بهتر است هر چه زودتر به آن فکر کنید و در این مورد تصمیم بگیرید. سبک دکوراسیون داخلی خانه شما مدرن است؟ یا هوشمند؟ کلاسیک؟ یا حتی سنتی؟ می توانیم بدون اغراق به شما بگوییم که انتخاب و خرید چراغ سقفی کاملاً از سبک دکوراسیون داخلی خانه شما متأثر است و به آن وابسته خواهد بود. تصمیم در مورد سبک طراحی لوستر ها نیز می تواند مهم باشد. برای مثال لوسترهایی با المنت های کریستالی برای خود یک سبک در طراحی لوستر محسوب می شوند. بنابراین بهتر است هر چه زودتر تکلیف خود را با سبک (جنس) لوستر و سبک دکوراسیون داخلی منزل خود مشخص کنید.

۳- فضای مورد نظر را در نظر بگیرید

منظور از در نظر گرفتن فضا، اتاقی است که قصد دارید برای آن لوستر انتخاب کنید. برای مثال باید در نظر بگیرید که قصد خرید لوستر برای چه قسمتی از خانه را دارید و این قسمت تا چه اندازه بزرگ است؟ آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و یا هر قسمت دیگری که قصد تهیه لوستر برای آن را دارید ممکن است اندازه های متفاوتی داشته باشند. ضمناً هیچکس حاضر نیست از لوستری که در آشپزخانه استفاده می کند در اتاق پذیرایی نیز استفاده کند و هریک از این دو بخش باید لوسترهای مخصوص به سبک طراحی خود را داشته باشند. لوستر های بزرگ برای فضاها و اتاق های جادار و بزرگتر مناسب تر هستند. اگر از یک لوستر کوچک در یک فضای بزرگ استفاده کنید، لوستر شما یا ظاهر مضحکی پیدا خواهد کرد و یا اصلاً دیده نخواهد شد.

۴- سبک (جنس) لوستر را انتخاب کنید

بالاتر گفتیم که لوستر ممکن است از المنت های کریستالی ساخته شده باشد یا در ساخت آن تنها از فلز یا سنگ های تزئینی یا از هر ماده دیگری استفاده شده باشد. جنس مواد اولیه لوستر به نوعی سبک آن را مشخص می کند. البته نمی توانید در این مورد با اختیار تام تصمیم بگیرید و انتخاب آن به نوعی بستگی به طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان دارد، مگراینکه تصمیم به تغییر آن گرفته باشید یا اصلا از سبک خاصی در طراحی دکوراسیون منزلتان استفاده نکرده باشید. عموماً عواملی از دکوراسیون داخلی که در انتخاب سبک لوستر تأثیرگذارند شامل در ها، پنجره ها، نوع و رنگ کاغذ دیواری، مبل و صندلی و میز و از این دست از اسباب و اثاثیه منزل می باشند. دقت کنید که در انتخاب سبک و طراحی لوستر، انتخاب شما با تجهیزات روشنایی متصل به دیوار های خانه همخوانی داشته باشد.

۵- نگهداری و نظافت را نیز در نظر بگیرید

لوستر ها به طرز عجیبی جاذب گرد و خاک هستند. برای مثال اگر مدل لوستر بسیار پیچ در پیچ و شلوغ باشد برای تمیز کردن نیز وقت و زحمت بیشتری لازم دارد. به یاد داشته باشید که مدل انتخابی شما هر چه ساده تر باشد برای نظافت کردن نیز آسان تر می باشد. در ضمن بهتر است تا حد ممکن لوستری به نحوی نصب شود که تمیز کردن آن راحت تر باشد.

قسمت دوم نکات لازم برای خرید لوستر را اینجا بخوانید.

پست های مرتبط

انواع مدلهای لوستر!
نکات لازم برای خرید لوستر ۲ !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *