تیپ ۱
اوایل دهه ۸۰ هجری خورشیدی بود که چرخهای پژو ۲۰۶ خاک خیابانهای تهران را به خود دید.
این اتومبیل در آن زمان، یکی از مدرنترین وسایل نقلیهای بود که در بازار خودرو میتوانستیم بیابیم.
در مجموع ۱۲ هزار و ۲۱۷ دستگاه از این مدل خودرو در ایران به تولید رسید.
تیپ یک به واسطه یک فرمان دوشاخه، ساعت دیجیتالی روی داشبورد و همچنین سیستم صوتی قدیمی پشتیبانی کننده از کاست قابل شناسایی است؛
هرچند این روزها به لطف لوازم یدکی مختلف شما میتوانید ظاهر خودرو خود را به هر شکلی که میخواهید درآورید.
این مدل از یک موتور TU3 با توان تولید ۷۵ اسب بخار و یک گیربکس ۵ سرعته دستی برخوردار است.
تیپ ۲
تیپ ۲ در حقیقت نسخهی بهبود یافته تیپ ۱ است.
تیپ ۲ تقریبا مشابه تیپ ۳ بوده که از تجهیزات کمتری برخوردار است.
سیستم برق این خودرو بر خلاف مدل اولیه ۲۰۶ مالتی پلکس است،
اما همچنان آینههای کناری و شیشه بالابر پشتی دستی هستند.
خوشبختانه از سال ۱۳۹۰ سیستم ترمز ABS نیز به این خودرو اضافه شد تا امنیت بیشتری را به خود ببیند.
تا سال ۱۳۹۰ تیپ ۲ پژو ۲۰۶ پرفروشترین مدل در بین تمامی مدلهای موجود در بازار بود،
اما پس از آن تیپ ۵ این خودرو بود که جایگزین برادر ارزان قیمتتر خود شد.
از نظر موتوری، این مدل نیز مشابه تیپ ۱ به یک موتور ۱٫۴ لیتری TU3 با توان ۷۴ اسب بخار و یک گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز شده است.
تیب ۳
۲۰۶ تیپ ۳ را به نوعی میتوان نسخهی ضعیف شده تیپ ۵ دانست.
این مدل اغلب تجهیزات تیپ ۵ را با خود یدک میکشد، اما همان موتور TU3 دو نسل پیشین همراه با همان گیربکس در زیر کاپوت آن قرار گرفته است. زمانی که ۲۰۶ تیپ ۳ وارد بازار شد، همراه با یک سیستم تهویه مطبوع خودکار، گرم کن آینه برقی، دو کیسه هوا، سیستم های ترمز EBD و ABS، سیستم صوتی بهبود یافته کلاریون و غیره یکی از آپشنالترین اتومبیل های موجود در بازار بود که با قیمتی خوب روانه بازار شد.
تیپ ۴
در این مدل دیگر خبری از موتور TU3 نیست و این پیشرانه جای خودش را به یک موتور با حجم ۱٫۶ لیتر و مدل TU5 داد.
این موتور کاملا نسبت به TU3 متفاوت است و تولید توان بیشتر ۱۱۰ اسب بخار را خواهد داشت.
علاوه بر این، یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک به نام AI4 نیز در آن استفاده شده است.
حدود ۲۰۰ اتومبیل ۲۰۶ تیپ ۴ نیز مستقیما از کمپانی پژو وارد بازار کشورمان شد که با ارائه برخی از ویژگیها مختص معلولین و جانبازان طراحی شده است.
تیپ ۵
محبوبترین مدل هاچ بک از بین تیپهای مختلف ۲۰۶، تیپ ۵ آن است. این مدل بهصرفهتر و آپشنالتر از تیپ های قبلی است و در اوایل عرضه یکی از بهترینهای بازار به حساب میآمد. یک موتور ۱٫۶ لیتری TU5 با توان تولید ۱۱۰ اسب بخار، گیربکس ۵ سرعته دستی، ترمزهای ABS دیسکی ۴ کاناله و ارتفاعی کمتر در سیستم تعلیق همگی باعث شده است تا حتی امروزه روز هم تیپ ۵ پژو ۲۰۶ یکی از پرفروشترین اتومبیل های موجود در بازار ایران باشد.
تیپ ۶
شاید کمتر کسی فکرش را میکرد تیپ ۶ پژو ۲۰۶ از محبوبیت کمتری نسبت به تیپ ۵ برخوردار باشد. اتومبیلی با موتور ۱٫۶ لیتری و گیربکس اتوماتیک به کار رفته در تیپ ۴ همراه با آپشنهای موجود در تیپ ۵٫
ایران خودرو چندی بعد گیربکس این اتومبیل را عوض کرد و از یک گیربکس قدرتمندتر تیپ ترونیک بر روی آن استفاده کرد تا به فروش بیشتر آن کمک کند، اما این اتفاق رخ نداد و ضربههای وارده به بدنه خودرو در هنگان تعویض دنده باعث شد این تیپ به دل کاربرانش ننشیند.