گالری عکس دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان

دکوراسیون اتاق کودک باید با روحیات و ویژگی های کودکتان تناسب داشته باشد چرا که این مرکز تاثیرگذاری بر روحیات کودک عزیزتان است. استفاده مناسب از فضا و تطابق رنگ و طرح لوازم و اتاق کودک یکی از نکات مهمی است که در طراحی دکوراسیون اتاق کودک بایستی مورد توجه قرار گیرد.دکوراسیون و رنگ مناسب برای اتاق کودکهرچه کودک بزرگتر می شود رنگ های شاد مانند نارنجی و زرد مناسب تر هستند ولی در نهایت بهترین انتخاب رنگی است که کودک شما آن را دوست دارد. تاثیرات رنگ اتاق کودک بر شخصیت او نکته بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شوید.ر اتاق هایی که دارای نور کافی هستند کودک احساس امنیت بیشتری دارد. اکثر کودکان رنگ نور ماه را بسیار دوست دارند. شما می توانید در نورپردازی این اتاق از لامپ هایی که شباهت زیادی به نور ماه دارند استفاده کنید. همچنین می توانید از رقص نورهای زیبا که بعضی از لامپ ها به وجود می آوردند نیز بهره ببرید.

قد کودک تقریباً هر روز و هر هفته رشد می کند. بنابراین باید وسایلی که برای او تهیه می کنیم انعطاف لازم را داشته باشند.اشتباهی که گاهی بعضی از خانوادها مرتکب می شوند این است که بر اساس سلیقه و علایق خود وسایلی را تهیه می کنند که فقط برای مدت کوتاهی قابل استفاده است و یا اینکه کودک را مجبور به استفاده از وسایلی می کنند که با ابعاد فیزیکی او تناسبی ندارد. اما باید دقت شود که وسایل مورد استفاده کودک در شکل گیری شخصیت و تربیت او تأثیر به سزایی دارند و باید در انتخاب آنها دقت فراوانی مبذول شود.

به طور کلی فرم و اندازه اتاق بچه باید بسته به استفاده کننده ء آن قابل انعطاف باشد. معمولاً مشکل اصلی خانواده ها این است که اتاق بچه مطابق با سلیقه پدر و مادر آماده می شود. استفاده از رنگهای متضاد در اتاق کودک ممکن است در بعضی از حالات برای او خیلی جالب باشد اما در مواقع دیگرکودک نیاز به رنگهای آرام بخش دارد. دانستن و رعایت این مسایل مستلزم آن است که مادران آموزشهای لازم در این زمینه را دیده و با شخصیت و روحیات کودک خود در سنین مختلف آشنا شوند.

کودکان به نقاشی و حجم سازی بسیار علاقمند می باشند و دوست دارند وسایلی را که در اختیار دارند رنگی کنند، مثل نقاشی کردن روی دیوارهای اتاقشان.گاهی این مسئله باعث ایجاد اضطراب و نگرانی در خانواده ها می شود. اما باید دقت نمود که کودکان را از انجام این کار نهی نکنیم.و فضای لازم را برای انجام این کار برای او فراهم کنیم.به طور کلی آشنایی با روانشناسی کودکان و چگونگی تزیین اتاق آنان مسئله بسیار مهمی است به طوریکه شاید بتوان گفت ارتباط بسیار زیادی بین تزیین اتاق کودک و اصلاح جامعه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *