گالری عکس کیک شکلاتی

کیک شکلاتی از خوشمزه ترین انواع کیک است که مورد علاقه تقریبا تمامی کودکان و بزرگسالان است. در اینجا میخواهیم طرز تهیه یک کیک شکلاتی آسان و راحت و البته خوشمزه را آموزش دهیم.

مواد لازم

آرد                سه چهارم پیمانه

شکر             یک پیمانه

تخم مرغ        سه عدد بزرگ

کره              سه چهارم پیمانه

بیکینگ پودر     یک دوم قاشق چایخوری

پودر کاکائو     سه چهارم پیمانه

خامه ترش    یک دوم قاشق چایخوری

وانیل           یک چهارم قاشق چایخوری

نمک           یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شکلاتی
فر را از قبل با دمای ۱۷۶ درجه سانتی گراد گرم کنید . قالب گرد ۲۰ سانتی متری را با کره چرب کنید و ته قالب، کاغذ روغنی پهن کنید و آن را هم با کره چرب نمایید و پودر کاکائو بپاشید و پودر کاکائو اضافی را با ضربه از ظرف خارج کنید.
در کاسه ای متوسط، کاکائو، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم الک کرده و کنار بگذارید. در ظرفی دیگر،با همزن برقی کره (به دمای اتاق) و شکر را باهم بزنید تا سبک و پفکی شود.
تخم مرغها را یکی یکی به آن اضافه کنید و سپس وانیل را به آنها اضافه نمایید. سرعت همزن را کم کرده، نیمی از مخلوط آرد با سایر مواد خشک و سپس خامه ترش و در نهایت نیمه باقیمانده آرد مخلوط با سایر مواد را اضافه کنید.
مایه کیک را در قالب آماده شده پخش کنید و قالب را چندین بار محکم به سطح کار بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود. کیک را برای مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بپزید تا زمانیکه خلال دندانی که در وسط کیک فرو بردید و بیرون آوردید، تمیز باشد.
قالب را از فر خارج کرده، اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه خنک شود و سپس روی توری برگردانید و اجازه دهید کاملا خنک شود. توری را روی ظرف دیگری قرار دهید (می توانید از سینی فر استفاده کنید).
رویه شکلاتی را به تدریج روی کیک بریزید، تا تمام سطح کیک را بپوشاند. اجازه دهید تا رویه شکلاتی سفت شود. روی کیک را با حلقه های شکلاتی یا تراشه های شکلات تزیین کنید. می توانید کیک را با خامه فرم گرفته، سرو کنید.

پست های مرتبط

کیک شکلاتی خوشمزه و ساده!
کیک رد ولوت، کیک مناسب ولنتاین!
کفش های خوردنی!!
کیک های خوشمزه و مضر !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *