گالری عکس برج ایفل

کمتر کسی در دنیا پیدا می شود که برج ایفل را نشناسد؛ به طوری که طراح این برج به نام گوستاو ایفل در این رابطه گفته بود: «من به ایفل حسادت می کنم زیرا او بیشتر از من مشهور است.»

مراحل ساخت برج ایفل دقیقا ۲ سال و ۲ ماه و ۵ روز به طول انجامیده است. جالب است بدانید که این سازه قرار نبوده که دایمی و همیشگی باشد زیرا هنرمندی به نام لاستیگ که بیشتر با عنوان «مردی که برج ایفل را دو بار فروخت» اعتقاد داشت این سازه بسیار سنگین است و نمی تواند پایداری لازم را داشته باشد.

نکات جلبی در ارتباط با برج ایفل وجود دارد که چند نمونه از آنها را بیان میکنیم:

قرار بوده است بطور یقین برج ایفل در بارسلون (شهری از کشور اسپانیا) ساخته شود، اما مردم بارسلون این پروژه برایشان بسیار بی اهمیت بوده و با آن مخالفت می کنند.

یک زن فرانسوی به نام اریکا ل تور ایفل در سال ۲۰۰۷ میلادی با این سازه معماری مشهور جهان پیمان زناشویی بست. عجایب جهان گاهی واقعا شوک آور و تاسف برانگیز هستند.

یک زن برای خودکشی از برج ایفل تلاش می کند و پس از پرتاپ کردن خود روی ماشینی می افتد،خودکشی نافرجام می ماند،زن زنده می ماند اما جالب است بدانید با راننده خودروی که روی آن افتاده ازدواج می کند!

شبیه به هر سازه‌ی فلزی دیگر، بخشی از آن که در مقابل گرمای خورشید قرار دارد کمی منبسط می‌شود و این انبساط  سبب می‌شوددر حدود ۱۵ سانتی متر خم شود

پست های مرتبط

گالری عکس برج ایفل ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *