گالری عکس لک لک

لک لک سفید (حاجی لک لک) ۱۰۲ سانتیمتر طول دارد و در زمره ی بزرگترین پرندگان کنار آبزی (خشکی-آبزی) است. رنگ آمیزی پرو بالش به گونه ای است که از سایر پرندگان سفید، متمایز می شود. نر و ماده همشکل و به رنگ های سیاه و سفید دیده می شود. پاها ومنقار بلند و قرمز رنگ و گردن دراز و کشیده، به رنگ سفیداست. سر، روتنه و دم سفید و شاهپرهای اولیه و ثانویه سیاه رنگ است. جوان ها، به رنگ سفید چرکی ، با منقار و پاهای کمرنگ تر دیده می شوند. اغلب در کنار آب، روی یک پا، می ایستند. با تأنی راه رفته و رد پرواز، آهسته بال زده و اغلب به صورت بالباز، اوج گیری کرده و در ارتفاع بال پرواز می کنند. به صورت گله های نامنظم مهاجرت کرده و پرنده ای انسان گراست. عمدتا از ماهی ، دوزیستان، حشرات، نرم تنان و گاهی نیز ازجوندگان کوچک و خزندگان تغذیه می کند.

لک لک های سفید برای آشیانه ساختن معمولا ارتفاع را انتخاب می کنند و جاهایی نظیر پشت بام ساختمان ها ، بر روی درختان و… را برای لانه سازی انتخاب می کنند ، لک لک ها از نظر حرک بسیار آهسته و کند هستند به بیانی ، کار خود را با آرامش انجام می دهند !

این تامل در حرکت بسیار برای شکار آن ها مفید است ، لک لک های سفید یا به اصطلاح حاجی لک لک ( به علت نوع رنگ نگاری بال ها ) برای صید غذا ( ماهی ) باید مدت طولانی را در آب بی حرکت بایستند ، به این شکل که یک پای خود را بلند کرده و با یک پا در آب بی حرکت ایستاده و انتظار غذای لذیذ خود را می کشند ؛ سپس با نزدیک شدن طعمه به یکباره خوراک خود را شکار می کنند . احتمالا ایستادن بر روی یک پا در گمراه کردن شکار نقش دارد !

هرچند در بسیاری از گونه های این پرنده مهاجرت به صورت منفردی انجام می گیرد ، اما لک لک سفید تا حدودی از این قانون پیری نمی کند ، مهاجرت این پرنده به صورت گروهی می باشد ، هرچند که گروه وابستگی شدیدی به هم ندارند و به همین علت مهاجرت به صورت یکپارچه و دسته جمعی نمی باشد و در چندین گروه صورت می گیرد .

پاهای لک لک ، قوی بوده و با توجه به اندازه ی پرنده به گونه ای است که بتواند لک لک را بر روی شاخه ها نگه دارد و یا نیروی کافی برای حمل جثه ی آن را داشته باشد ، به نظر می رسد چهار انگشت برای این منظور عالی است !

1 دیدگاه در “گالری عکس لک لک

  1. سلام خسته نباشید
    بسسسسسسسسسیار عالی
    بپاس زحماتتان برای تهیه و ارائه این عکسهای زیبا از شما تشکر میکنم
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *