گالری عکس اولین دندان نوزاد

دندان درآوردن در همه کودکان در زمان یکسانی رخ نمی دهد. دندان درآوردن، مرحله ای است که تکمیل آن تا حدود سه سالگی کودک طول می کشد.
مقدمات دندان درآوردن در رحم مادر آغاز می شود. هنگامی که شما حامله بودید، جوانه دندانها در کودک شما شکل گرفت که شالوده دندانهای اولیه کودک (یعنی دندانهای شیری) است. این جوانه ها بین سه تا دوازده ماهگی، به تدریج از زیر سطح لثه کودک بیرون می آیند.

اولین دندان‌ها معمولا ۲ دندان پیش میانی و در فک پایین هستند و بعد از آن نوبت به دندان‌های پیش میانی در فک بالا می‌رسد. دندان‌ها معمولا ۲ به ۲ و به صورت قرینه بیرون می‌زنند، اما به یاد داشته باشید برای این موضوع هیچ قانون و قاعده‌ای وجود ندارد. پس از دندان‌های پیش میانی نوبت به دندان‌های پیش کناری در فک پایین و فک بالا می‌رسد و بین ۱۳ تا ۱۹ ماهگی دندان‌های نیش وآسیای کوچک در می‌آیند. نوک زدن دندان‌های نیش به دلیل تیز بودن و دندان‌های آسیا به دلیل بزرگ بودن، ممکن است از دیگر دندان‌ها دردناک‌تر باشد. دندان‌های آسیای بزرگ هم بین ۱/۵ تا ۲/۵ سالگی رویش پیدا می‌کنند. این یک روند عادی و طبیعی رویش دندان است، اما ممکن است ترتیب و سن رویش دندان‌ها در کودکان مختلف جابه‌جا شود. هیچ اصل کلی وجود ندارد و پس و پیش شدن برنامه زمانی یا ترتیب رویش تا زمانی‌که کودکی سالم و سرحال دارید، کاملا طبیعی است.

بنایراین هیچ عجله ای برای زود دندان درآوردن نوزاد دلبند خود نداشته باشین و از لحظه به لحظه رشد کودک لذت ببرین و همین الان از لبخند بی دندان نوزاد عکس بگیرین …

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *