معرفی راهکارهای افزایش طول عمر یخچال اسنوا

زندگی امروزه ما با پیشرفت تکنولوژی لوازم خانگی دستخوش تغییرات زیادی شده است و به نسبت زندگی در زمان گذشته بسیار آسان‌تر شده است. با توجه به اینکه اکثر وظایف روزمره‌مان را لوازم‌های خانگی انجام می‌دهند، بنابراین اگر لوازم خانگی‌ها دچار مشکل شوند، وظایف روزمره ما بسیار دشوارتر می‌شود. برای همین است که نگهداری و مراقبت از لوازم خانگی اهمیت بسیار بالایی ایفا می‌کند. در این مطلب ما قصد داریم به معرفی نکات مهمی برای نگهداری و افزایش طول عمر یخچال اسنوا بپردازیم.

برای افزایش طول عمر یخچال اسنوا چه کارهایی می‌شود انجام داد؟

  1. تمیز کردن داخل یخچال اسنوا

یکی از کارهای مهمی که به افزایش طول عمر یخچال اسنوا کمک زیادی می‌کند، تمیز کردن یخچال به صورت روتین است. توصیه می‌کنیم هفته‌ای یکبار داخل ساید بای ساید اسنوا را با یک دستمال مرطوب با آب ولرم، تمیز کنید. همچنین برای راحت‌تر تمیز شدن داخل یخچال می‌توانید از شوینده‌های چندمنظوره استفاده کنید و تمام لکه‌ها و مواد غذایی را به راحتی از سطوح یخچال از بین ببرید. همچنین شما می‌توانید از مواد شوینده ی چندمنظوره، برای تمیز‌ کردن درب‌ها و دستگیره‌های یخچال هم استفاده کنید.

  1. برفک‌ زدایی دستی ساید بای ساید اسنوا

یکی دیگر از اقدامات مهم برای افزایش طول عمر ساید بای ساید اسنوا، برفک‌ زدایی یخچال است. به شما توصیه می‌کنیم زمانی‌ که ضخامت برفک دیواره‌های داخلی فریزر اسنوا از یک سانتی ‌متر بیشتر شد، مواد غذایی را از یخچال خارج کنید و به برفک زدایی دستی بپردازید.

پس از خارج کردن مواد غذایی حال نوبت آن است که ترموستات یخچال را خاموش یا دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید تا برفک یخچال اسنوا با دمای محیط آب شود. هنگامی ‌که برفک دستگاه به ‌طور کامل ذوب شد، یخچال را مجدداً روشن کنید و اجازه دهید تا به دمای مناسب برسد و پس از آن مواد غذایی را به داخل آن برگردانید.

  1. برفک ‌زدایی اتوماتیک یخچال اسنوا

همان‌طور که می‌دانید یکی از ویژگی‌های یخچال‌فریزرهای اسنوا، سیستم برفک زدایی اتوماتیک است. شما به کمک این سیستم می‌توانید به راحتی فریزر را برفک زدایی کنید. روش کار این سیستم به این صورت است که هر ۶ الی ۸ ساعت،  کویل‌های یخچال شروع به کار می‌کند و برفک‌های فریزر را آب می‌کند.

آب خارج شده از فریزر، داخل یک سینی مخصوص در کف یخچال جمع می‌شود و پس از مدتی تبخیر می‌شود. با این حال به شما توصیه می‌کنیم هرچند وقت یک بار سینی را تمیز کنید تا از بوی بد و رشد باکتری جلوگیری شود.

  1. تمیز کردن کویل‌های یخچال اسنوا

کویل‌های یخچال اسنوا در واقع یک سری لوله پیچ در پیچ هستند که در پشت یخچال فریزر تعبیه شده‌اند. وظیفه اصلی کویل‌ها، انتقال گرمای مواد غذایی به بیرون یخچال فریزر است. در صورتی که کویل‌ها کثیف شوند، گردوخاک بگیرند یا با یخ زدن کویل یخچال مواجه شوید، شما شاهد گرم شدن فضای داخل یخچال خود خواهید بود. علاوه بر این، شما با افزایش مصرف برق دستگاه خود مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از این موضوع به شما توصیه می‌کنیم سالی دو بار اقدام به تمیز کردن کویل‌ها کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که برای تمیز کردن کویل یخچال‌ها بهتر است از جاروبرقی یا یک برس تمیز استفاده کنید.

  1. تنظیم دمای یخچال اسنوا

اگر یخچالتان را پایین‌تر از حد استاندارد تنظیم کنید، خواهید دید که یخچال شما سخت‌تر از حالت عادی کار می‌کند. عدم توجه به استاندارد سازی دمای یخچال باعث می‌شود تا یخچال شما پس از مدت کوتاهی خراب شده و طول عمر آن کاهش پیدا کند. برای افزایش طول عمر یخچال فریزر به شما توصیه می‌کنیم، دمای یخچالتان را روی دمای بالاتری تنظیم کنید.

  1. فریزر ساید بای ساید اسنوا را پر نگه دارید.

یکی از روش‌های افزایش طول عمر فریزرها، پرکردن آن است. پرکردن فریزر باعث می‌شود تا درجه حرارت داخل فریزر حفظ شود. هرچه هوای کمتری در فریزر شما جریان پیدا کند، فریزر شما کارایی بهتری خواهد داشت و کمتر دچار مشکل می‌شود و در نهایت طول عمر فریزر ساید بای ساید اسنوا افزایش پیدا می‌کند.

  1. درب یخچال اسنوا را به مدت طولانی باز نگه ندارید.

یکی از کارهایی که باعث کاهش طول عمر یخچال فریزر می‌شود، باز نگه‌داشتن بیش از حد یخچال فریزر است. هنگامی که درب‌ یخچال یا فریزر را به مدت زیاد باز نگه می‌دارید، هوای گرم از آشپزخانه به درون یخچال و هوای سرد از دستگاه خارج می‌شود. در چنین وضعیتی، کمپرسور دستگاه وظیفه دارد هوای گرم وارد شده به یخچال را خنک کند که ازدیاد این موضوع موجب افزایش فشار به کمپرسور می‌شود و در نتیجه احتمال پرداخت هزینه تعمیرات در آینده برای یخچال فریزر شما افزایش پیدا کرده و عمر مفید ساید بای ساید اسنوا کاهش پیدا می‌کند.

  1. غذای گرم را داخل یخچال اسنوا قرار ندهید.

یکی از کارهایی که برای افزایش طول عمر یخچال به شما توصیه می‌کنیم، پرهیز از قرار دادن غذای گرم در یخچال است. بهتر است شما پیش از قرار دادن غذا در یخچال، آن را کمی سرد کنید. هر بار که شما غذای گرم را در یخچال قرار می‌دهید، هوای گرم درون یخچال افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه فشار بیشتری به کمپرسور یخچال وارد می‌شود. همچنین افزایش فشار به کمپرسور یخچال موجب افزایش مصرف برق و کاهش طول عمر یخچال می‌شود.

جمع‌بندی:

در این مقاله ما سعی داشتیم تا به معرفی مواردی که موجب افزایش طول عمر یخچال اسنوای شما می‌شود، بپردازیم. در نهایت باید گفت یکی از مزایای خرید یخچال اسنوا، ضمانت ‌نامه معتبر است که شما می‌توانید در صورت بروز هرگونه اختلال به نمایندگی اسنوا مراجعه کنید. در نهایت باید گفت شما می‌توانید برای خرید انواع لوازم خانگی اسنوا با ضمانت نامه معتبر به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر که یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی لوازم خانگی است، مراجعه کنید.