گالری عکس ماهی انجل

ماهی انجل یا فرشته ماهی ، تقریبا جزو زیباترین و پرطرفدارترین گونه آب شیرین محسوب میشود و نگهداری از ـنها در کنار ماهیان صلح جو امکان پذیر و لذت بخش است. در ایران قیمت نسبتا پایینی داشته و انواع آنها به وفور یافت میشوند. کمی میتوان آنها را حساس دانست و شاید نکته منفی در محبوبیت و نگه داری آنها نیز همین مورد میباشد.

فرشته ماهی ها پهلویی صاف داشته و همانند یک صفحه نوک تیز که در اطراف باله دارند دیده می شود .

وطن فرشته ماهی مرکز آمازون و رودخانه های منشعب از آن است و به دلیل اینکه ماهی آنجل در منطقه زیستی وسیعی پخش بوده از فرمها و رنگهای متنوعی برخوردار است .

آنجل ماهی آرام و بی آزاری است ولی برای پرورش باید برای یک جفت ماهی یک تانک اختصاص داده شود . فرشته ماهی موجود باهوش و خودسری است . اعتصاب غذاهای ماهی آنجل بسیار رایج است .معمولا هم تانک کردن آنها با مولی ها ، پلاتی ها و سوارتل ها( ماهی دم شمشیری ) و ماهیان دیگر باعث شکست اعتصاب غذا میشود.

ازجمله دلایل ایجاد اعتصاب غذا میتوان به جابجا نمودن و حمل و نقل آنها اشاره کرد .باید توجه داشت که ضمن حمل و نقل امکان زخمی شدن ماهی آنجل و حتی قطع شدن قسمتی از باله آن وجود دارد از اینرو باید احتیاط لازم را انجام داد.
البته باله ها مجددا ترمیم میشودولی هرگز زیبایی اولیه خود را باز نمی یابد .

رژیم غذایی : فرشته ماهی ها حتی با مقداری پولکی در روز هم زنده می مانند ولی برای تکمیل رشد آنها و هم چنین تخم گذاری به یک رژیم غذایی متنوع و بهتر نیاز دارند . غذاهایی مانند : میگوی آب شور ( آرتمیا ) ، کرم فشرده ، لارو پشه ، کرم قرمز ( کرم خاکی ) و بچه های زنده زاها ( به خصوص گوپی ) می توانند یک رژیم غذایی کامل را برای فرشته ماهی تشکیل دهند . البته می توان از دل گاو هم به همین منظور استفاده کرد . آنچه مهم است تنوع غذایی برای ماهی آنجل لازم است .

زندگی گیاهی : آنها نیازی اساسی به گیاهان آکواریومی داشته و وجود گیاه در بهبود بیماری آنها و هم چنین در مواقع تولید مثل آنها اساسی به کار می رود . ( هم چنین گیاه از رشد خزه جلوگیری کرده تا مانع گرفتن اکسیژن آب شود . ) مناسب ترین گیاهان برای تانک آنها گیاهان پهن برگ محسوب می شوند که به راحتی روی آنها تخم گذاری می کنند .

محل طبیعی زندگی ماهی آنجل در نیستانها بوده و در این محیط به سادگی خود را از گزند دشمنانش محفوظ نگه میدارد.

اندازه تانک : کوچکترین تانک برای یک جفت فرشته ماهی ۶۰ لیتر می باشد ولی اگر آنها را در یک تانک ۱۵۰ لیتری نگهداری کنید علاوه بر رشد سریع تر آنها سبب احساس امنیت بیشتری برایشان شده و به راحتی می توانند در آن تکثیر شوند . ( اگر فرشته ماهی ها در تانکی احساس امنیت نکنند در آن تولید مثل انجام نمی دهند و در بیش تر موارد همه ی تخم ها را می خورند . )

پست های مرتبط

گالری عکس سفره ماهی
گالری عکس ماهی پلاتی
گالری عکس ماهی گورامی
گالری عکس ماهی مولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *