گالری عکس گل میمون

گل میمون یکی از گلهای زینتی است که در باغبانی بسیار معمول است و در فصل تابستان با گلهای رنگارنگ و مخملی خود جلوه خاصی به باغچه ها می دهد.

شرایط نگهداری گل میمون

بهترین محل، محلی کاملا آفتابگیر تا سایه جزئی با خاک به خوبی زهکشی شده که غنی از مواد آلی یاشد به همراه کود گیاهی می باشد وقتیکه گیاه بعد از مدتی گل دادن فرم شاداب و جوان خود را از دست داد آنرا از محل نزدیک به زمین قیچی کرده و سپس با یک کود مایع آنرا کودپاشی کنید در این صورت گیاه از نو شروع به رشد و فعالیت کرده و گلهای خوبی خواهد داد.نیاز به آبیاری مکرر برای دو هفته اول پس ازکاشت نشاء دارد.

ازدیاد گل
بهترین روش تکثیر کاشت بذر است ، در فصل پاییز بذر ها را در ترکیبی خاکی که نصف ماسه و نصف پیت یا خاک برگ است در گلخانه بکارند . بذرها معمولا” بعد از ۲۰-۱۰روز سبز می شوند . بعد از اینکه نشاء ها باندازه کافی رشد کردند آنها را در گلدانهای کوچک بکارید و در گلخانه سرد یا شاسی قرار دهید . این گیاهان در فصل بهار به باغچه منتقل کنید و گیاهانیکه بیین ترتیب پرورش یافته اند زودتر از سایرین به گل می نشینند و در واقع با این روش گلهای زودرس بدست می آیند . در صورتیکه فرم های بلند آنرابرای گل بریده پرورش داده اید میتوانید بعد از جابجا کردن نشاها آنها را در گلخانه ای که حداقل درجه حرارت آن بین –۷و ۴ درجه سانتیگراد باشد قرار دهید و در فصل زمستان از گلهای آن استفاده نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *