گالری عکس لازانیا

لازانیا یک غذای خوشمزه ایتالیایی است که در سراسر جهان مورد توجه و محبوب است. لازانیا ذ=دارای انواع مختلف لازانیا با سبزیجات، لازانیا با مرغ و لازانیا با گوشت چرخ کرده است. ما در اینجا طرز تهیه لازانیا با گوشت را آموزش میدهیم.

مواد لازم برای پخت یک لازانیای خوشمزه:

نوار لازانیا

سوسیس ریز خرد شده

ژامبون ریز خرد شده

قارچ خلال شده

فلفل دلمه ای ریز خرد شده

مخلوطی از سویا و گوشت چرخ کرده

پیاز خرد شده

سس گوجه

پنیر پیتزا

سس سفید لازانیا

سیب زمینی ریز خرد شده و سرخ شده

نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن

رب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی

طرز تهيه لازانیا :
در ظرف نسبتا بزرگي تا دو سوم آب ميريزيم همراه با يك قاشق چايخوري نمك و مقداري روغن مايع ميگذاريم بجوشد .  بعد نوار هاي لازانيا را يكي يكي و به دقت داخل آب در حال جوش قرار دهيد  و  بعد از ۸-۱۰ دقيقه آب كش كنيد .

نكته : موقع آبكش كردن حتما كمي آب سرد روي آنها باز كنيد . تا حرارت داخل نوارهاي لازانيا باعث خمير شدن آن در زمان پخت نشود .

در ظرفي مقداري روغن بريزيد بعد به ترتيب اين مواد را اضافه كنيد :
پياز ريز خرد شده، ۳-۵ دقيقه بعد سوسيس ريز خرد شده بعد از ۵ دقيقه مخلوط سويا و گوشت چرخ كرده، بعد از اضافه كردن مخلوط سويا و گوشت چرخ كرده به دليل خاصيت جذب سريع روغن توسط سويا، نياز داريد تا كمي روغن به تابه اضافه كنيد . بعد از تغيير رنگ كامل مواد قارچ را اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا كمي رنگش عوض شود ( زياد هم سرخ نشود بهتر است ) و در آخر ژامبون را همراه فلفل دلمه اي ريز خرد شده به مواد اضافه كنيد . ۲-۳ دقيقه بعد گوجه فرنگي هاي ميكس شده را به مواد بيفزايد و خوب هم بزنيد. در اين مرحله ميتوانيد كمي  فلفل سياه و اورگانو نيز به مايع لازانيا اضافه كنيد . وقتي مواد خوب با هم مخلوط شدند شعله را خاموش كنيد و اجازه دهيد كمي سرد شوند .

كف و ديواره هاي يك ظرف ( ترجيحا ) پيركس را با مقدار خيلي كمي روغن چرب كنيد تا نوارهاي لازانيا در آخر پخت به راحتي از ظرف جدا شوند . بعد كف ظرف را يك لايه نوار لازانيا پچينيد و روي آن را يك لايه خيلي نازك سس گوجه فرنگي بريزيد و با مايع لازانيا كه اكنون كمي سرد شده است ، بپوشانيد ، بعد روي مواد را اورگانو بپاشيد ، يك لايه كامل پنير پيتزا رنده شده بريزيد ( طوري كه تمام سطح مواد را بپوشاند ) و بعد دوباره يك لايه نوار لازانيا بچينيد و  همين مراحل را تكرار كنيد تا نوارتان تمام شود ! يا مايع لازانيا و يا فضاي ظرف !!

در آخر هم با سس سفيد مخصوص كل سطح لازانيا را كامل بپوشانيد و يك لايه پنير پيتزاي رنده شده بپاشيد و در آخر هم سطح ظرف را با پنير پيتزاي ورقه اي بپوشانيد .

پست های مرتبط

لازانیا، خوشمزه ایتالیایی!
لازانیا و تاریخچه آن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *