گلی که به سمت آفتاب میچرخد

گل‌های آفتاب گردان سریع رشد می‌کنند، قد بلندی دارند و بهترین راه جذب حیات وحش به باغچه‌تان هستند. همچنین کودکان در هر سنی که باشند این فعالیت باغبانی را دوست دارند و می‌توانند گام به گام شما را همراهی کنند.

نکات باغبانی برای کاشت گل‌های آفتاب گردان

مکانی از باغچه‌تان که بیشترین نور خورشید را دریافت می‌کند و از بادهای شدید در امان است انتخاب کنید (۶ تا ۸ ساعت در روز عالی است). از اینکه یک چیزی در آن نزدیکی‌ها هست که بتوانید ساقه را به آن گره بزنید (مانند پرچین) مطمئن شوید. لازم نیست که فقط یک منطقه را به کشت آفتابگردان اختصاص دهید: رنگ زیبای این گل را به همه جای باغچه پخش کنید!
بعد از آب شدن آخرین یخبندان یک یا دو هفته صبر کنید. تخمه‌ها را یک شب قبل از کاشتن آن‌ها در کمی آب گرم خیس کنید. چند حفره بکنید. پشت پاکت تخمه‌هایتان را بخوانید، اما به طور کلی عمق این حفره‌ها باید ۵ سانتی متر و فاصله آن‌ها ۱۵ سانتی متر باشد.
تخم‌ها را بکارید، آب بدهید و از آن‌ها محفاظت کنید. بعد از حدود ۲ هفته شاهد جوانه‌های آن‌ها خواهید بود. برای جلوگیری از از بین رفتن آن‌ها توسط جوندگان، با استفاده از یک فنجان پلاستیکی که ته آن بریده باشد یا کارتون شیر دو نیم شده براحتی می‌توانید خیمه‌های محافظ کوچکی دور این جوانه‌ها درست کنید. آبیاری باید در اوایل شب انجام شود می‌توانید بچه‌ها را مسئول آبیاری منظم گل‌ها بکنید. اگر گل های آفتاب گردان شروع به خم شدن کردند با کمک بچه‌ها آن‌ها را به جایی ببندید؛ برای این کار می‌توانید از یکی از تی شرت‌های کهنه آن‌ها استفاده کنید یا نایلونی را پاره کنید. رشد گل ها را بررسی کرده و درباره آن‌ها بیاموزید.

پست های مرتبط

گلهای زیبا و دوست داشتنی
گالری عکس گل آفتاب گردان نمدی
گالری عکس تخمه آفتاب گردان
گالری عکس گل آفتاب گردان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *