گالری عکس گلابی

گلابی میوه ای است سبز یا زرد رنگ ، آبدار و مخروطی شکل که دارای طعمی خوش و معطر است. گلابی را شاه میوه یا آمرود هم می نامند و به میوه پیوندی و شاداب آن شاه آمرود گویند. گیاه گلابی بومی آسیای غربی و اروپای شرقی مخصوصاً نواحی شمال غربی ایران و کوههای قفقاز می باشد. گلابی بعد از سیب مهم ترین میوه دانه دار دنیا و ایران به شمار می آید. گلابی را در زبان عربی سَفرجَل یا عَرمُوط و در زبان انگلیسی PEAR می گویند.

خواص گلابی:

گلابی سرشار از فیبرهای غذایی است و پوست آن منبع آنتی اکسیدان‌هاست. به همین دلیل این میوه‌ی مفید از ابتلا به برخی از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند. در واقع پوست گلابی اجازه نمی‌دهد چربی‌های خون افزایش یابد و در عین حال می‌تواند میزان آنتی اکسیدان‌های خون را افزایش دهد.

بررسی‌های مختلف نشان داده است که خوردن گلابی کامل یعنی با پوست بیشترین میزان آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند

یک عدد گلابی متوسط حاوی ۱۵ درصد مس مورد نیاز روزانه‌ی سیستم عصبی است. یون‌های مس روی ناقل‌های عصبی موثر در عملکرد سیناپس‌ها (منطقه‌ی تماس بین نرون‌ها و عضلات) تأثیر می‌گذارد. قدرت یادگیری و به یادسپاری ما به نیرو و توان ناقل‌های عصبی بستگی دارد. یعنی اگر ناقل‌های عصبی ما درست به وظایفشان عمل نکنند هم یادگیری‌مان به مشکل بر می‌خورد و هم قدرت به یادسپاری‌مان. مس باعث تقویت عملکرد ناقل‌ها می‌شود و گلابی هم یکی از میوه‌های تامین کننده‌ی مس مورد نیاز بدن است.مواد موجود در گلابی برای تقویت بدن پس از بیماری هایی که نیرو و توان انسان را تحلیل می برد، بسیار مفید است. شاید به همین دلیل است که برای بیماران کمپوت گلابی می بریم.

گلابی موجب شادابی و طراوت بدن و پوست می شود.

چون گلابی میوه ای آبدار و حاوی ویتامین C می باشد ، در زیبایی پوست شما بسیار مؤثر است.

اگر جزو افرادی هستید که مدام حساب‌وکتاب کالری‌های مصرفی‌تان را دارید و نمی‌خواهید چاق شوید باید بدانید که یک عددگلابی متوسط حدود ۹۶ کیلوکالری انرژی دارد..

 

پست های مرتبط

گلابی پر خاصیت!
گالری عکس گلابی (۲)
عکس درخت گلابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *