گالری عکس گردوی تازه

گردو از جمله مواد مغذی است که به دلیل طبیت گرم آن از دوران کهن در تغذیه بسیار مورد توجه بوده اما تحقیقات درباره این ماده مغذی کهن همچنان ادامه دارد .مقدار فسفر موجود در آن با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری می‌کند.

گردو خون ساز و تصفیه کننده خون، درمان کننده بیماری های ریوی ومسکن دل پیچه است مربای گردو، ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند، خوردن آن از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری کرده و خوردن آن با انجیر و موز مقوی حواس و مغز است . چون گردو دارای مس می باشد بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می کند گردو از بروز حمله قلبی جلوگیری می‌کند.

خواص گردو

  • گردو را به نام “غذای مغز” نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن می باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم.
  • گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد روده‌ها می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌تر انجام دهند.
  • گردو برای سلامت قلب مفید است. به خاطر این که این ماده‌ی غذایی با ارزش سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می‌باشد و برای همین به عملکرد خوب قلب کمک زیادی می‌کند.
  • آمار جهانی نشان می‌ دهد که از هر شش زوج یک زوج با مشکل ناباروری روبه رو هستند و ۴۰ درصد مشکل از طرف مردها می‌باشد.پیش از این نیز محققان ثابت کرده بودند که مصرف گردو روی باروری مردها معجزه می‌کند. این ماده‌ی غذایی مفید سرشار از اسید های چرب امگا ۳ می‌باشد که کیفیت اسپرم را بهبود می‌بخشد. پس اگر قصد پدر شدن دارید حتماً گردو میل کنید.
  • اگر نمی‌خواهید دست روزگار به این زودی‌ها پوست شما را پر از نقش و نگار کند گردو میل کنید. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که گردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که پوست را جوان نگه می‌دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *