گالری عکس کدو حلوایی

کدو حلوایی یک گیاه علفیست که دارای ساقه های بلند و خزنده و برگ های پهن است ، گل های این گیاه زرد و میوه آن شبیه خربزه و یا خیلی بزرگتر از آن است ، قسمت های مورد استفاده کدو حلوایی میوه ، پوست ، تخم میوه میباشد و گل کدو حلوایی را پخته و در تهیه ترشی ، مربا و … مورد استفاده قرار میدهند.

کدو حلوایی طعم شیرین و بافت نرم و لطیفی دارد اما بسیار کم کالری است به طوری که در هر ۱۰۰ گرم از این گیاه تنها ۲۰ کالری وجود دارد.
کدو حلوایی یکی از نیروگاه های تولید ریزمغذی های حیات بخش در طبیعت است که با بیش از یکصد ماده مغذی و شفابخش بسته بندی شده و در عین حال برای حفظ زیبایی نیز بسیار مفید است.

كدو حلوایی نیز مقدار كمی كالری دارد و برای لاغری رژیم خوبی به شمار می رود. همچنین منبع غنی پتاسیم است و برای افراد دچار فشار خون مفید می باشد، ولی برای افراد دچار ناراحتی كلیوی مناسب نمی باشد. جذب آهن و منیزیوم آن نیز خوب است.
كدو حلوایی منبع غنی بتاكاروتن است و رنگ نارنجی آن به دلیل وجود همین تركیب است. بتاكاروتن پیش ساز ویتامینA  و یك آنتی اكسیدان مهم در بدن می باشد كه بدن را از حمله رادیكال های آزاد و اثر تخریبی آنها حفظ می كند.

خواص کدو حلوایی:

یرقان (زردی) را برطرف می کند.
انواع کدو، ادرار آور و تب بر است.
تخک کدو به خصوص پوست سبز رنگ آن ضد کرم است. لذا مصرف مقدار ۷۵ تا ۱۰۰ گرم تخم کدو در مورد افراد بزرگسال و ۳۷ تا ۵۰ گرم آن در مورد اطفال تجویز شده است.
کدو حلوایی، سینه را نرم و اخلاط و سرفه را آسان می کند.
اگر کدو حلوایی را پخته به صورت کرم به صورت بمالید و نیم ساعت صبر کنید، رنگ چهره و رخسار باز شده و صورت را براق و زیبا می نماید. خوردن کدو، موجب برطرف شدن غم و اندوه است.
خوردن کدو با عدس رقت و نرمی قلب می آورد. کدو برای درمان قولنج مفید است.
خوردن کدو مغز را تقویت می کند. روغن تخم کدو برای تسکین درد بواسیر بسیار مفید است.
جوشانده گل کدو برای سینه بسیار مفید است.خوردن کدو باعث تجدید قوای جسمی و روحی بدن و موجب استحکام بافت های بدن می شود. خوردن کدو، خوابی راحت به دنبال دارد و کسانی که دچار کم خوابی هستند، کدو برای درمان کم خوابی آنها مؤثر است.
کدو طبیعتی سرد دارد. کدو صفرا را تسکین می دهد.
شیره تخم کدو یبوست را برطرف می کند لذا باید صبح ناشتا یک فنجان از آن میل شود.
ابن سینا پزشک شهر اسلامی، کدو را برای رفع سرد درد و رفع بی خوابی و درمان خستگی اعصاب تجویز می کرد.
کمپوت کدو مخلوط با سیب، غذای ملین خوبی است و برای دفع یبوست تأثیر زیادی دارد.

 

پست های مرتبط

کدوی تنبل و این همه خاصیت
یخ نوردی ماجراجویی خطرناک ولی لذت بخش
گالری عکس کدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *