گالری عکس کباب کوبیده

مواد لازم برای چلو کباب کوبیده مخصوص

گوشت چرخ کرده؛ یک کیلوگرم

پیاز؛ ۳۰۰ گرم

زعفران ساییده شده؛ یک قاشق چای خوری

نمک و فلفل؛ به مقدار کافی

طرز تهیه چلو کباب کوبیده مخصوص

بتدا کاسه بزرگی آماده کرده و پیازها را پس از پوست کندن و شستن با رنده ریز در آن رنده کنید.(اگر پیاز آب انداخت با دست پیاز رنده شده را بچلانید و آب اضافی آن را خالی کنید.)
گوشت چرخ کرده را همراه با نمک و فلفل به پیاز رنده شده اضافه کنید. زعفران ساییده شده را نیز در کمی آب جوش حل کرده و در این مخلوط گوشتی بریزید و با دست تان مواد را خوب ورز دهید تا مایه کباب حالت چسبنده پیدا کند.
سپس مخلوط گوشتی را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید.
برای سیخ کردن کباب هم مقدماتی لازم است. ابتدا در کاسه کوچکی مقداری آب سرد بریزید و کنار دست تان قرار دهید. حالا پیش از برداشتن مایه کباب دست تان را در آب خیس کرده، یک مشت از مایه را بردارید و به شکل دوک درآورید؛
سپس همان طور که مواد در دست راست تان قرار دارد، سیخ را روی مایه دوکی بگذارید و شروع به پوشاندن سطح سیخ با مایه کباب کنید.
در پایان دوباره دست تان را در آب سرد فرو کنید و روی سیخ فشار دهید تا اثر انگشتان شما بر گوشت باقی بماند. حالا ابتدا و انتهای کباب را به سیخ بچسبانید و کناری بگذارید. همین کار را درباره همه مواد و سیخ ها انجام دهید.

سپس آتش را بر پا کرده، سیخ ها را روی آن قرار دهید. فقط به خاطر داشته باشید که ابتدا باید آتش را مرتب باد بزنید تا گوشت خودش را بگیرد. وقتی گوشت کمی برشته شد، دیگر باد زدن لازم نیست.

نکته۱:گوشت کباب کوبیده را ۲بار چرخ کنید. در ضمن یا آن را به صورت خالص از گوشت گوسفند آماده کنید یا از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید. پخت کباب کوبیده با گوشت گوساله به تنهایی امکان ندارد زیرا گوشت گوساله فاقد چربی لازم است. البته استفاده از قسمت های خیلی چرب گوشت گوسفند نیز برای پخت کباب کوبیده مناسب نیست.

نکته ۲:با وجود اینکه طبق این دستور دیگر نباید نگران ریختن کباب باشید ولی برای اطمینان بیشتر یکی دو تخم مرغ به مایه کباب اضافه کنید.

نکته ۳:برنج این چلوکباب را هم به صورت جداگانه در قابلمه یا پلوپز آماده کنید.

پست های مرتبط

گالری عکس گل سوسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *