گالری عکس کباب بناب

کباب بناب نوعی از کباب کوبیده منسوب به بناب شهری در آذربایجان است. این کباب از گوشت تازه و چربی دار گوسفند در اندازه های بسیار بزرگتر از کباب کوبیده درست می شود.

ساتور کباب بناب

ساتور بسیار بزرگی که در تصویر می بینید و در تهیه ی کباب بناب از آن استفاده می شود و یا دست کم باید استفاده شود فقط در بناب و در بازار مسگران و آهنگران ساخته می شد و می شود. در قدیم که دستگاه برای چرخ کردن گوشت وجود نداشت گوشت را با این ساتور بزرگ می کوبیدند تا خرد شده و قیمه قیمه شده و سپس به شکل کوبیده در آید و سپس با استفاده از همین وسیله پیاز که الزاما باید پیاز قرمز قره چپق باشد را خرد کرده و با این ساتور به خورد گوشت می داده و ملات تهیه ی کباب بناب را تهیه می کرده اند.

دستور تهیه کباب بناب

مواد اولیه کباب بناب

۱ کیلو گرم گوشت گوسفند پر چرب چرخ کرده-ترجیحاٌ قلوه گاه
۲ عدد پیاز متوسط
به مقدار لازم نمک
به مقدار لازم فلفل سیاه

دستورالعمل

گام اول:ابتدا پیاز را ریز ساطوری کرده و به همراه نمک و فلفل کاملاٌ با گوشت مخلوط کرده و ماساژ می دهیم.
گام دوم:بمیزان دلخواه از گوشت برداشته و کف دست مانند کوفته گرد کرده و سیخ را از وسط آن عبور می دهیم و بعد با انگشتان دست آن را به شکل عکس در امتداد سیخ بطور یکسان پهن می کنیم.
گام سوم:قبل از قرار دادن سیخها بر روی آتش ذغالها باید گداخته شده باشند و بطور مساوی در همه جای منقل توزیع شده باشند.
گام چهارم:بعد از قرار دادن سیخها بر روی آتش مطلقاٌ آتش را باد نزنید و پس از گذشت یک دقیقه سیخ را بر گردانید تا طرف دیگر آن یک دقیقه رو به آتش باشد و گوشت بهم بچسبد و دیگر شانسی برای ریختن وجود نداشته باشد.
گام پنجم:به طور مداوم هر چند دقیقه یکبار سیخها را برگردانید. مطلقاٌ آتش را باد نزنید و منتظر سیاه شدن کبابها نباشید و سعی کنید با چاقو از ته سیخ قدری از کباب را جدا کرده و بچشید، برای اینکه متوجه شوید کباب پخته است.
گام ششم:بهتر است کبابها را قبل از خشک شدن و هنگامی که هنوز آبدار هستند از روی آتش بر دارید داخل نان گذاشته سیخها را خارج نموده و بلا فاصله قدری سماق به آنها بپاشید و سپس بهمراه برنج ،کره، ماست چکیده، پیاز و ریحان نوش جان کنید.

 

پست های مرتبط

گالری عکس غذا های فست فودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *