گالری عکس چیز کیک

کیک پنیر یا چیزکیک، یک دسر بسیار خوشمزه است که غالباً از پنیر خامه ای و پنیر ماسکارپونه برای ساخت آن استفاده می شود . این نوع کیک ها دو نوع دارند که یا پخته شده هستند و یا غیرپخته که پس از آماده سازی در یخچال گذاشته می شوند تا آماده و سفت گردند. ما در اینجا تصمیم داریم طرز تهیه چیز کیک یخچالی را توضیح بدیم.

چیز کیک یخچالی

مواد لازم

بیسکوئیت  ۲۰۰ گرم

پنیر خامه ای  ۲۰۰ گرم

خامه  ۲۰۰ گرم

کره ۱۵۰ گرم

شکر  ۱۰۰ گرم

پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری

وانیل ۱ قاشق چای خوری

یکی از اصول شیرینی پزی در نزد آشپز ها استفاده از حداقل مواد اولیه برای پخت غذا یا یک شیرینی می باشد. این کیک تنها با ۷۵۰ گرم مواد اولیه آماده میشود و حتی در پخت کیک میتوانید از بیسکوئیت ساقه طلایی نیز استفاده کنید.

طرز تهیه

می توانید قالب گرد با قطر ۲۰ سانت هم انتخاب کنید . داخل قالب را دو لایه سلفون بکشید . سپس بیسکویت ها را آسیاب کنید برای راحتی کار بهتر است ابتدا آنها را با دست کمی خرد کنید
آنها را با کره ای که از قبل بیرون از فریزر گذاشته اید مخلوط کنید . اکنون یک خمیر نسبتا نرمی دارید. این خمیر را ته قالب پهن کنید و با ته لیوان کاملا فشار داده و صاف کنید .بعد داخل فریزر قرار دهید. اکنون مخلوط پنیر را آماده می کنیم ؛ پنیر خامه ای و شکر و وانیل را خوب می زنیم و بعد خامه را به مخلوطمان اضافه می کنیم.
ژلاتین را با ۴ قاشق آب سرد مخلوط می کنیم بعد آن را روی بخار آب می گذاریم ( می توانید روی کتری در حال جوشیدن بگذارید ) یا داخل ماکروفر به مدت ۳۰ ثانیه تا ژلاتین کاملا آب شود و هیچ دانه ای نداشته باشد بعد به آن نصف لیوان آب سرد یا ۴ حبه یخ اضافه می کنیم( می توانید از ژله آماده هم استفاده کنید فقط باید یک بسته را در سه چهارم لیوان حل کنید ). بعد ژلاتین آماده را به مخلوط پنیر اضافه می کنیم .
بهتر است ۳۰ ثانیه با همزن بزنید تا کاملا صاف و یکنواخت شود.قالب را از فریزر خارج کرده ، مخلوطمان را روی بیسکویت ها میریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم و می گذاریم در یخچال ببندد . دسر شما پس از ۳ ساعت آماده است . آن را همراه سلفون از قالب خارج کنید و با احتیاط سلفون را جدا کرده ، در ظرف سروتان قرار دهید . می توانید از انواع میوه مثل آناناس یا توت فرنگی برای تزیین استفاده کنید.

 

پست های مرتبط

کیک رد ولوت، کیک مناسب ولنتاین!
کفش های خوردنی!!
کیک های خوشمزه و مضر !
تاریخچه کیک، از دیروز تا امروز!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *