گالری عکس پروانه ماهی

بدن این ماهی ها از طرفین فشرده،پهن و دارای طرح و رنگ بسیار زیبا می باشد.برخی از آن ها دارای پوزه ای دراز و عده ای دارای شعاع های بلند یا دنباله هایی روی باله ها می باشند.این ماهی ها خانواده ی بزرگی را تشکیل می دهند که در آن بیش از صد گونه ماهی وجود دارد.

با این که گزارش ها در مورد وفق دادن انواع پروانه ماهی ها با آب نیمه شور و حتی آب شیرین داده شده است، با وجود این ماهی های این خانواده منحصرا” جزء ماهی های آب شور به حساب می آیند.بیشتر پروانه ماهی ها را می توان در جزایر مرجانی اقیانوس ها پیدا کرد.مرجان ها نه تنها برای آن ها پناهگاه به حساب می آیند، بلکه غذای مورد نیاز آن ها را نیز تامین می نمایند.دهان کوچک و دندان های برس مانند پروانه ماهی ها برای کندن پلیپ های مرجان ها و گرفتن آبزیان ریزی که در داخل و یا اطراف مرجان ها زندگی می کنند سازش یافته اند.در داخل آکواریوم، برای تغذیه ی آن ها می توان از میگوی زنده، مرجان زنده و یا سایر بی مهرگان کوچک استفاده نمود.در صورت نیاز می توان به مرور آن ها را به خوردن غذاهای دیگری مانند آرتیمیا، میگو، کرم سفید و کرم های خاکی کوچک عادت داد.

پروانه ماهی نوار مسی:

یکی از زیباترین ماهی ها در خانواده پروانه ماهیان است که با پوزه ای کشیده در سوراخ های صخره را به دنبال غذا می گردد. بهترین آکواریوم برای این گونه یک آکواریوم تپه مرجانی بزرگ با انواع مختلفی از مرجان ها و صخره های زنده است که در آن فقط ماهی های آرام زندگی می کنند. این ماهی بسیار خجالتی است و آرامش را دوست دارد. این ماهی ممکن است به شقایق ها و کرم های لوله ای آسیب وارد کند ولی برای کنترل شقایق های شیشه ای ناخاسته در آکواریوم های ریف یک انتخاب مناسب است. تغذیه این ماهی بسیار دشوار است لازم است دامنه مختلفی از انواع غذا های مناسب را امتحان کرده تا بتوانید آن را به غذا خوردن تشویق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *