گالری عکس نوشابه

نوشابه‌ها نوشیدنی خوشمزه و گوارایی است و صد البته دل کندن از آن کار ساده‌ای نیست؛ اما اگر از مشتری‌های دائم این نوشیدنی‌ها هستید بدانید این مطلب راست کار خودتان است.

چرا نباید نوشابه بخوریم؟

نوشابه عامل افزایش فشار خون است.

فشار خون بالا یک عامل خطرزا برای بیماری قلب و عروق است.بررسی‌ های محققان انگلیسی و آمریکایی نشان می ‌دهد به ازای هر قوطی نوشابه شکردار که در روز مصرف شده باشد، فشار خون به ‌طور منظم بالاتر می ‌رود.

نوشابه هضم غذا را با مشکل مواجه میکند.

دکتر فریده شیشه‌ بر در این باره می گوید: تقریبا همه مواد و ترکیبات موجود در نوشابه مضر هستند و هیچ ماده مفیدی در آن وجود ندارد. نوشابه‌ های بی ‌رنگ هم اگر چه فاقد رنگ‌ های شیمیایی هستند، مضرات زیادی دارند و مصرف آن ها توصیه نمی ‌شود. وی با بیان این که مصرف نوشابه با هدف هضم غذا و یا به عنوان نوشیدنی همراه غذا به هیچ وجه توصیه نمی ‌شود، افزود: دستگاه گوارش بدن برای هضم غذا نیازی به نوشابه ندارد و نباید با هدف تسریع هضم غذا نوشابه مصرف کرد. برخی افراد هم نوشابه را به عنوان یک نوشیدنی و برای خنک شدن بدن مصرف می‌ کنند که به این افراد نیز توصیه می ‌شود نوشیدنی‌ های سالم را جایگزین کنند.

نوشابه چربی های غیر معمول را در جاهای غیر معمول انباشه میکند.

محققان دانمارکی متوجه شدند که نوشیدن نوشابه‌های غیررژیمی به افزایش قابل‌توجه‌ تجمع چربی در کبد و ماهیچه‌های اسکلتی می‌انجامد که هر دوی اینها می‌تواند به مقاومت انسولینی و دیابت منتهی بشود.

افزایش چربی‌های ناحیه‌ی شکم در اثر مصرف نوشابه‌های رژیمی

نوشابه روند پیری را تسریع میکند.

مصرف نوشابه کلیه ها را نابود میکند.

مصرف نوشابه موجب اختلال در هورمونها میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *