گالری عکس نان بربری

نان بربری نان سنتی مسطحی است که با آرد ستاره، آرد معمولی (سبوس گرفته ) و یا مخلوطی از این دو، آب، نمک،مخمر صنعتی و یا خمیرترش طی فرآیندهاي تخمیر تهیه شده و پس از شکل دهی به صورت خاص خود برروي سطح داغ پخته می شود.

شکل ظاهري: نان بربري در حال حاضر به شکل بیضی به طول ۷۰ الی ۸۰ سانتی متر و عرض ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر و به ضخامت ۳ الی ۳/۵ سانتی متر به صورت سنتی و ماشینی پخت می شود.

 بهترین نان سنتی کدام است؟

یکی از پرسش‌های رایج افراد این است که بهترین نان از لحاظ سلامت کدام است؟ پاسخ این پرسش برای افراد با شرایط مختلف، یکسان نیست. درباره افرادی که مشکل متابولیکی و اضافه وزن ندارند و از سلامت قابل قبولی برخوردار هستند، می‌توان گفت که نان تهیه شده با آرد کامل و سبوس مناسب‌تر است زیرا این نان‌ها قابلیت سیرکنندگی بیشتری دارند، بر قند خون تاثیر منفی نمی‌گذارند، ویتامین بیشتری دارند و به طور کلی فواید بسیار زیادی دارند. برای مثال می‌دانیم که سنگک یا بربری سبوس بیشتری دارند پس نان‌های سالم‌تری هستند. این موضوع حقیقت دارد اما اگر فرد مبتلا به اضافه وزن یا قند خون بخواهد بر اساس این استدلال در روز بیش از حد مجاز از این نان‌ها مصرف کند، هیچ سودی برای او نخواهد داشت.

پست های مرتبط

گالری عکس نان سنگک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *