گالری عکس لاک پشت

لاک‌پشت‌ها خزندگانی هستند از راسته لاک‌پشت‌سانان. بیشتر بدن لاک‌پشت‌ها به‌وسیله یک استخوان یا صدف غضروفی حفاظت شده‌است. این استخوان یا صدف از دنده‌های آن‌ها مشتق شده.

از گونه‌های معروف آن می‌شود به لاک‌پشت زینی، لاک‌پشت چرمی و لاک‌پشت‌های سه‌چنگالی اشاره کرد.

لاک پشت ها حیواناتی خونسرد هستند یعنی توانایی کنترل دمای بدن خود را ندارند و بر خلاف جانداران خونگرم که با انرژی آزاد شده از متابولیسم غذای مصرفی، خود را گرم می کنند، برای گرم نگه داشتن دمای بدن خود نیازمند گرمای حاصل از نور خورشید و یا گرمای آب می باشند.

راه های مراقبت از لاک پشت در خانه

امروزه نگهداری از سگ و گربه در آپارتمان با وجود سر و صدایی که دارند و نیز روبه رو شدن با ممنوعیت نگهداری آن ها در برخی آپارتمان ها سبب شده تا برخی مردم از لاک پشت به عنوان حیوان خانگی استفاده کنند.

دو سوم آکواریوم را برای شنا و یک سوم را نور ماوراء بنفش برای حمام نور گرفتن قرار دهید. حمام نور برای جلوگیری از خشک شدن و ایجاد مشکلات در لاک حیاتی است و از آنجا که لاک پشت ها نمی توانند ویتامین D3 را ذخیره کنند نیاز به UVB دارند.

دما را بین ۲۵ تا ۳۵ درجه نگه دارید. در صورت لزوم از هیتر آکواریوم استفاده کنید. لاک پشت ها در دمای پایین تنبل می شوند و غذا نمی خورند.

برای پیشگیری از بیماری، آب را تمیز نگه دارید. برای داشتن آبی سالم و با کیفیت از سیستم های فیلترینگ آب استفاده کنید.

محیط زندگی لاک پشت را تمیز نگه دارید و اجازه ندهید مدفوع لاک پشت آکواریوم را بگیرد چون باعث بیماری می شود.

حداقل هر ماه یکبار آکواریوم و فیلتر را تمیز کنید. مناطقی که لاک پشت بیشتر اوقات را در آنجا می گذراند را حداقل ۳ تا ۶ ماه یکبار تمیز کنید.

پست های مرتبط

لاک پشت ها چگونه حیواناتی هستند؟
گالری عکس دنیای زیر دریا
گالری عکس عروسک لاک پشت
عکس لاکپشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *