گالری عکس قیمه نثار

قیمه نثار

قیمه نثار غذای سنتی و خوشمزه قزوینی هاست که تو اغلب مراسمشون این غذا رو پخت میکنن.موادی که برای پخت این غذای خوشمزه لازمه ابنا هستند:

مواد لازم:

گوشت گوساله

پیاز

برنج

گلاب

رب گوجه فرنگی

زرشک

خلال بادام-خلال پسته- خلال پوست پرتقال

 زعفران- دارچین- هل

نمک- فلفل- زردچوبه

دستور پخت:

خوب اول از همه پیاز رو خورد میکنیم و با روغن تفت میدیم، یه کم که تفت دادیم گوشت خورد شده رو اضافه میکنیم و پیاز و گوشت رو با هم تفت میدیم.زرد چوبه و فلفل سیاه رو به موادمون اضافه میکنیم، تا جایی گوشت رو تفت میدیم که احساس کنیم پیاز کاملا تو خورد گوشت رفته. رب گوجه فرنگی رو اضافه میکنیم و مخلوطمون رو با رب تفت میدیم تا جایی که رب رنگشو باز کنه. (وقتی که رب رو تفت میدیم رنگ قشنگتری به غذا مون میده) بعد آب رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم تا گوشتها کاملا پخته بشن و آب کوشتمون خیلی خیلی کم بشه.

تو این فاصله ای که گوشتها دارن میپزن برنج رو آبکش میکنیم و اجازه میدیم تا دم بکشه.

زرشک و خلال بادام و خلال پسته و خلال پوست پرتقال رو یه تفت کوتاه میدیم( خلال پوست پرتقال رو قبل از تفت دادن بجوشونین و آبشو خالی کنین تا تلخیش گرفته بشه) مقدار کمی از برنج دم کشیده و زعفران دم کشیده رو به مخلوط خلال ها اضافه میکنیم و هم میزنیم.یکمی هم گلاب به این مخلوط خوش رنگمون اضافه میکنیم و همه مواد رو با هم یه تفت (در حدی که موادمون با هم ترکیب بشن) میدیم.

وقتی که گوشت ها پخته شدن نمک و دارچین و هل رو به مخلوط گوشتیمون اضافه میکنیم و اجازه میدیم تا با هم چندتا جوش بزنن. ( یادتون نره که آب گوشتتون باید خیلی کم باشه اگه آب زیاد بود و گوشتها پخته بودن حرارت رو زیاد کنین تا آب کم بشه)

حالا نصف برنج رو داخل دیس میکشیم ، روی برنج یه لایه مواد گوشتی میریزیم و بقیه برنج رو هم روی لایه گوشتی میکشیم و روی برنج رو با مخلوط خلالها و برنج زعفرونی تزیین میکنیم.

نوش جون ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *