گالری عکس غار علی صدر

کشور ایران در فهرست برترین جاذبه‌های طبیعی دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد. غار علیصدر معروف به بزرگترین غار آبی جهان یکی از جاذبه‌های دیدنی کشور ایران است. این غار که در سال ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت بیست و سومین اثر طبیعی ملی است. هر چند غار علیصدر طولانی‌ترین غار آبی دنیا است اما ویژگی‌های محصورکننده و شگفتی‌های طبیعی این غار باعث می‌شود هنگام عبور از آن متوجه گذر زمان نباشید.

این غار در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علیصدر شهرستان کبودر اهنگ (استان همدان) واقع شده است. ارتفاع این غار از سطح دریا ۲۱۰۰ متر است. در محوطه غار دالان های پیچ در پیچ و دهلیزهای متعددی دارد. از مجموعه رشته آب ها، دریاچه بزرگی در درون غار بوجود آمده و از این رو نفوذ به عمق غار تنها با قایق میسر است.

عمق آب در نقاط غار از چند سانتی متر تا ۱۴ متر متفاوت است این آب از نوع بی كربناته كلسیك سبك با نزدیك به خنثی است.هوای داخل نیز مرطوب و اشباع از بخار آب است . منظره داخل غار بسیار بدیع و هوای آن سبك و حالت سكون مطلق دارد بطوری كه دمای آن در تابستان و زمستان تقریبا یكسان است . بطور كلی این غار عظیم از جذاب ترین نقاط گردشگری استان و كشور می باشد كه مورد بازدید علاقمندان بسیاری از داخل و خارج قرار می گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *