گالری عکس عسل

عسل همواره یکی محبوب‌ترین خوراکی‌های آشپزی و در عین حال داروی تسکین بسیاری از بیماری‌ها بوده است. در سرتاسر کره خاکی نیاکان ما از مزایای عسل به خوبی آگاه بودند. نخستین کاربردهای شناخته شده عسل در درمان‌های دارویی به حدود ۴۰۰۰ سال پیش بر روی لوحه‌های سنگی بر جای مانده از اقوام سومری باز می‌گردد.

حضرت محمد (ص) فرموده اند: خوردن عسل، استعمال بوی خوش، سوارکاری و نگاه کردن به سبزه نشاط آور است. به عقیده ابو علی سینا، عسل خوراکی است که جوانی را جاویدان می سازد، حافظه را نیرو می بخشد و گذشته را در خاطر زنده می کند، اندیشه را پاک می سازد، زبان را می گشاید و درد را ریشه کن می کند. بنابر نوشته ها و منابع مشخص می شود در دنیای قدیم چه از جنبه های غذایی و چه از حیثیت دارویی این ماده اعتبار و برتری چشم گیری به تمام معجون های خوراکی داشته است، حتی امروزه هم عده زیادی معتقدند،عسل طبیعی یک غذای کامل است.

یک قاشق غذاخوری عسل خام شامل ۶۴ کالری، بدون چربی، بدون کلسترول و بدون سدیم است، طبق تحقیقات انجام شده حدود ۸۰ درصد کربوهیدرات، ۱۸ درصد آب ، و دو درصد ویتامین ، مواد معدنی و اسیدهای آمینه در عسل طبیعی وجود دارد است.

خواص عسل

عسل برای خون شما مفید است.

عسل سالم‌تر از شکر است.

عسل طبیعی هضم و جذب غذا را بهبود می بخشد و برای مشکلات روده ای مزمن و عفونی مثل یبوست، زخم اثتی عشر یا دوازدهه و ناراحتی های کبد، مفید است.

در شرایط آب و هوایی معتدل و سخت، عسل طبیعی درمان شناخته شدۀ خوبی برای سرماخوردگی و ناراحتی ها و عفونتهای دهان و گلو و برونشیت می باشد. به نظر میرسد این اثر به غیر از خاصیت ضد باکتری بودن، مربوط به اثر آرام کنندگی و تسکین دهندگی فروکتوز موجود در آن باشد.

عسل ضد سرطان است.

یکی از قویترین خواص عسل خاصیت آنتی بیوتیکی آن است . طبق تحقیقات بعمل آمده عسل از رشد باکتریهایی مثل استافیلکوک اورئوس و میکروب های مهاجم به دستگاه گوارش و قارچ هایی نظیر کاندیدا آلبیکانس جلوگیری می کند . هر چند هر عسل دارای رنگ خاصی میباشد ولی معمولا عسل هایی که تیره تر هستند دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و آنتی‌اکسیدانی قوی تری هستند .

عس یک نگهدارنده طبیعی غذا هم هست. مثلا اگر در پخت کیک به جای شکر از عسل استفاده شود. کیک برای مدت طولانی تری تازه و سالم باقی می ماند چون عسل رطوبت را به خود جذب می کند و یک انتی بیوتیک طبیعی هم هست.

عسل در درمان زردی موثر است.

طب سنتی عسل را به عنوان یک داروی موثر در درمان ناتوانی جنسی می شناسد. این اعتقاد وجود دارد که مصرف معجون شیر گرم و عسل باعث افزایش تعداد اسپرم می شود و تعداد آنها را به حد باروری می رساند.

عسل خالص و گرماندیده می تواند به عنوان یک محرک جنسی طبیعی عمل کند. چون عسل مواد زیادی مثل ویتامین E ، روی و … دارد. مصرف عسل و پودر سیر در این مورد می تواند نافع باشد.

 

پست های مرتبط

مصرف عسل در بارداری
گالری عکس گربه های ناناز
گالری عکس جنگل سبز
گالری عکس نورهای رنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *