گالری عکس عروسک دارا و سارا

خ‍‍ال‍ق‌ ‌اول‍ی‍ه‌ د‌ار‌ا و س‍‍ار‌ا در کتاب درسی، دک‍ت‍ر ˈس‍ل‍ی‍م‌ ن‍ی‍س‍‍ار‌یˈ ‌اس‍ت‍‍اد زب‍‍ان‍ش‍ن‍‍اس‍‍ی‌ و عضو گروه تهیه و تالیف کتاب وزارت آموزش و پرورش ‌اس‍ت‌. ‌از ن‍ظر ل‍‍غ‍و‌ی‌ د‌ار‌ا ب‍ه‌ م‍‍ع‍ن‍‍ی‌ م‍‍ال‍د‌ار و ث‍روت‍م‍ن‍د ‌اس‍ت‌ و س‍‍ار‌ا ن‍ی‍ز ب‍ه‌ م‍‍ع‍ن‍‍ی‌ زب‍ده‌ و خ‍‍ال‍ص‌ ک‍ه‌ ب‍ر گ‍رف‍ت‍ه‌ ‌از ف‍ر‌ه‍ن‍گ‌ ‌ای‍ر‌ان‍‍ی‌ ب‍ود. ان‍ت‍خ‍‍اب‌ ‌ای‍ن‌ دو ن‍‍ام‌ ب‍ه‌ ‌ای‍ن‌ م‍‍ع‍ن‍‍ا ب‍ود ک‍ه‌ در ‌ه‍ر خ‍‍ان‍و‌اده‌ ‌ای‍ر‌ان‍‍ی‌ زم‍‍ان‍‍ی‌ ک‍ه‌ پ‍س‍ر ی‍‍ا دخ‍ت‍ر‌ی‌ م‍ت‍ول‍د م‍‍ی‌ ش‍ود، ‌ان‍ت‍ظ‍ار م‍‍ی‌ رود ب‍ر‌ا‌ی‌ ت‍ک‍م‍ی‍ل‌ ‌آن‌ خ‍‍ان‍و‌اده، ف‍رزن‍د دی‍گ‍ر‌ی‌ ک‍ه‌ م‍خ‍‍ال‍ف‌ ج‍ن‍س‌ ف‍رزن‍د ن‍خ‍س‍ت‌ ‌اس‍ت‌، م‍ت‍ول‍د ش‍ود.

در سال ۱۳۷۵ ایده ساخت عروسک های دارا و سارا توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطرح شد و در سال ۱۳۸۰ این دو عروسک با لباسهای اقوام مختلف ایرانی وارد بازار اسباب بازیها شدند.

ساخت این عروسک ها در طول زمان تغییراتی داشته است اما هنوز به سطح رقابت با عروسک معروف و محبوب باربی نرسیده است. زیرا عروسک های دارا و سارا در مقایسه با باربی هم قیمت بالاتری دارند و هم امکان تغییر لباس و حرکت دادن اندام های بدن برای این عروسکها وجود ندارد. و البته مهمترین دلیل عدم محبوبیت عروسک دارا و سارا را میتوان به این مورد اشاره کرد که دارا و سارا، شخصیت کارتونی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *