گالری عکس صبحانه (۲)

فواید صبحانه بسیار قابل تامل است. صبحانه یکی از وعده های غذایی اصلی ماست که برای سلامتی ما بسیار اهمیت دارد. افراد برای سلامتی خود باید صبحانه بخورند و هیچ وقت آن را از وعده غذایی خود حذف نکنند. همچنین در صبحانه مواد مقوی بگنجانند. مانند شیر ، آب میوه ، پنیر ، گردو و ..

فواید صبحانه چیست ؟

از فواید صبحانه اینست که صبحانه توازن انسلین بدن را حفظ کره و اعمال بدن را تنظیم می کند. صبحانه به دفع مواد زاید از بدن کمک زیادی می کند . تمرکز را تقویت کرده و  فعالیت ذهنی را افزایش می دهد. از یبوست جلوگیری کرده و اشتهای شخص را تنظیم میکند.

پنج مزیت خوردن صبحانه سالم عبارتند از:

۱- سوخت و ساز بدن افزایش می‌دهد – با خوردن یک صبحانه سالم، سوخت و ساز بدن افزایش یافته و بدن به جای انباشت و ذخیره کالری اضافی در خود به سوزاندن ‌آن‌ها می‌پردازد.

۲- جذب مواد غذایی را در بدن افزایش می‌دهد – افرادی که صبحانه سالم می‌خورند جذب چربی در بدنشان کمتر و جذب فیبر بیشتر صورت می‌گیرد و علاوه بر آن دارای جذب بالایی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به خصوص کلسیم، آهن و منیزیم خواهند بود.

۳- خوردن غذاهای ناسالم را به حداقل می‌رساند – خوردن صبحانه سالم، گرسنگی را بهتر کنترل کرده و به این ترتیب کالری کم‌تری از غذاهای ناسالم جذب بدن خواهد شد.

۴- میزان تمرکز و قدرت حافظه را افزایش می‌دهد – افرادی که صبحانه سالم می‌خورند نسبت به آن‌هایی که صبحانه نمی‌خورند از تمرکز، کارایی و خلق و خوی بهتری برخوردار هستند.

۵- باعث تناسب و تعادل در وزن می‌شود – خوردن یک صبحانه سالم کمک خوبی جهت حفظ تعادل وزن خواهد بود.

پست های مرتبط

صبحانه، وعده ای که نباید حذف شود
گالری عکس صبحانه های خوشمزه
گالری عکس انواع صبحانه (۳)
گالری عکس انواع صبحانه (۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *