گالری عکس شیرینی نارگیلی

مواد لازم

سفیده تخم مرغ : ۳ عدد

پودر قند : ۱۵۰ گرم

پودر نارگیل : ۱۲۰ گرم

آرد گندم : یک قاشق غذاخوری

وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

پودر پسته برای تزیین به دلخواه

طرز تهیه

بعد از تهیه مواد مورد نیاز اقدام به تهیه شیرینی می کنیم. برای شروع سفیده تخم مرغ ها را که جدا نموده ایم با همزن برقی آنقدر می زنیم تا پف کند و یکدست شود. فقط توجه داشته باشید که در حین جدا نمودن زرده و سفیده، تحت هیچ شرایطی حتی کمی زرده نیز با سفیده مخلوط نگردد. در صورت مخلوط شدن به نتیجه مطلوبی دست نمی یابید.

سپس پودر شکر را کم کم اضافه نموده و هم می زنیم تا کشدار شود، بعد آرد گندم را اضافه نموده و مجددا هم می زنیم تا یکدست شود.

در این مرحله وانیل و پودر نارگیل را اضافه نموده و به صورتی دستی هم می زنیم تا مواد اولیه شیرینی نارگیلی ما آماده شود.

در صورتی که قیف مخصوص را در دسترس ندارید، دو عدد پلاستیک فریزر را داخل هم قرار داده  و مواد شیرینی را درون آن ریخته و نوکش را با قیچی برش بزنید و از ان به عنوان قیف استفاده کنید. البته می توانید با روشی ساده تر و مشابه با شیرینی کشمشی که قبلا مطرح نمودیم، مواد شیرینی را با قاشق و به صورت یکدست بریزید.

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و سپس کمی هم با روغن چرب نموده و مایه شیرینی را با فاصله روی آن بریزید.

سینی را در طبقه بالای فر که از نیم ساعت قبل با درجه حرارت متوسط حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ گرم نموده اید قرار دهید، و بعد از حدود ده یا دوازده دقیقه که بوی شیرینی ها درآمد و رنگ آنها نیز طلایی شد اجازه دهید شیرینی ها ۵ دقیقه دیگر ه مبا حرارت کم در فر بماند سپس خارج نموده و بعد از سرد شدن از کاغذ جدا نمایید.

مشکلاتی احتمالی شیرینی نارگیلی

چرا شیرینی من پهن شده است؟ شل بودن خمیر و شیرینی بیش از اندازه عوامل اصلی پهن شدن شیرینی نارگیلی هستند.
برای جلوگیری از خشک شدن شیرینی نارگیلی چکار کنم؟ زمانی که شیرینی را از فر خارج می‌کنید بعد از حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه، و زمانی که شیرینی‌ها‌یتان خنک شدند انها را داخل ظرف بگذارید و پلاستیک کنید. اگر شیرینی‌ها زودتر از حالت معمولی خشک شدند، علت کم بودن روغن یا سفیده تخم مرغ است که در نتیجه اندازه گیری اشتباه می‌باشد.

پست های مرتبط

شیرینی نخودچی، شیرینی خوشمزه و آسان
گالری عکس شیرینی مشهدی
گالری عکس شیرینی کشمشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *