گالری عکس شهر تفلیس در گرجستان

شهر تفلیس از دیرباز به عروس شهر های آسیای میانه و قفقاز شهرت داشته وجود پارک های بی نظیر و رودخانه متکواری که از وسط شهر تفلیس عبور می نماید و چشم انداز های کم نظیری در این شهر پدید آورده است . ۵ دریاچه قابل شنا و قایق سواری در شهر تفلیس وجود دارد که یکی از آنها آْنقدر بزرگ است که گرجی ها آنرا دریا می نامند ، پارک آبی و از همه مهمتر مجسمه های هنری و زیبایی که شهر را تبدیل به موزه سر گشوده ای نموده اند .

موقعیت جغرافیایی

این شهر در ۱۲۰ کیلومتری رشته کوه قفقاز بزرگ و ۲۵۰ کیلومتری دریای سیاه قرار دارد. تفلیس در دو طرف ساحل رود کر در درون دره‌ای گسترده‌است. این رود که از کوههای کردستان ترکیه سرچشمه می‌گیرد به طول ۳۶ کیلومتر در شهر جاری است.

شرایط آب و هوایی

آب و هوای تفلیس تقریبا جنب قاره ای است و آب و هوای شهر تحت تاثیر دو هوای خشک از شرق وهوای مرطوب جنب قاره ای از غرب قرار دارد.

پل صلح تفلیس گرجستان

پل صلح (The Bridge of Peace) یکی از مهترین جاهای دیدنی گرجستان می باشد که شورای شهر تفلیس گرجستان در اوایل سال ۲۰۱۰ سفارش ساخت سازه‌ای به‌منظور اتصال بخش‌های قدیمی و جدید تفلیس را به یک طراح و آرشیتکت برجسته ایتالیایی نهایی کرد و در ماه می همان سال مراسم رسمی افتتاحیه «پل صلح» بر فراز رودخانه کورا برگزار گردید این پل زیبا و مدرن دو طرف شهر را که توسط رود کورا دو قسمت شده به هم وصل میکند .

پست های مرتبط

گالری عکس شهر تفلیس در گرجستان ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *