گالری عکس شاه بلوط

اگر رژیم دارید و می‌خواهید کمتر غذا بخورید این میوه را دریابید. میوه‌ی شاه بلوط سرشار از فیبر است.
در واقع در هر ۱۰۰ گرم از این میوه ۶ گرم فیبر وجود دارد و به خوبی از عهده‌ی سیر کردن شما بر می‌آید. علاوه بر این فیبرهای موجود در آن به دفع راحت کمک می‌کند و برای همین احساس سنگینی و مشکلات گوارشی را برطرف می‌کند.
روش مصرف
بهترین روش، آب پز یا بخارپز کردن این میوه است. با این شیوه از دریافت چربی نیز خبری نیست.
میوه ی شاه بلوط باعث سیری می شود

اگر رژیم دارید و می خواهید کمتر غذا بخورید این میوه را دریابید. میوه ی شاه بلوط سرشار از فیبر است.
در واقع در هر ۱۰۰ گرم از شاه بلوط ۶ گرم فیبر وجود دارد و به خوبی از عهده ی سیر کردن شما بر می آید. علاوه بر این فیبرهای موجود در آن به دفع راحت کمک می کند و برای همین احساس سنگینی و مشکلات گوارشی را برطرف می کند.

میوه ی شاه بلوط ؛ فاقد گلوتن

یک خبر خوب برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند! از این به بعد می توانید با خیال راحت این میوه را به غذاهای روزانه تان اضافه کنید به خاطر این که ردپایی از گلوتن در آن پیدا نمی شود.

میوه ی شاه بلوط و کلی انرژی زود جذب

شاه بلوط سرشار از نشاسته است و برای همین هم یک ماده ی غذایی انرژی زا محسوب می شود. گلوسیدهای موجود در آن بعد از پخته شدن به راحتی هضم می شوند و به تدریج تولید انرژی می کنند. مزیت شاه بلوط این است که قند خون را به سرعت بالا نمی برد و شاخص گلیسمی آن نیز بالا نیست. وجود ویتامین های خانواده ی B (به خصوص ویتامین B1) در میوه شاه بلوط باعث می شود که بدن بتواند به خوبی گلوسیدهای آن را جذب کرده و تولید انرژی کند.

شاه بلوط پر از مواد معدنی

میوه ی شاه بلوط سرشار از مواد معدنی است و برای همین هم برای ورزشکاران بسیار مفید است. این میوه حاوی میزان زیادی پتاسیم، آهن و عناصر مغذی است که برای بدن ورزشکاران لازم است. میوه ی شاه بلوط همچنین منبع خوب منیزیم است. در واقع ۱۰۰ گرم از این میوه ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز روزانه ی ما به این ماده ی معدنی را تامین می کند.
مواد مغذی و خواص میوه ی شاه بلوط وسیله ی مناسبی برای مقابله با بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی و برخی از سرطان ها محسوب می شوند
باید بدانید که جذب میزان کافی منیزیم معمولاً کار ساده ای نیست به خصوص اگر استرس زیادی داشته باشید. از این گذشته میوه ی شاه بلوط حاوی منگنز و مس نیز می باشد. ۱۰۰ گرم از این میوه ۱۰ تا ۲۰ درصد منگنز و ۱۰ درصد مس بدن را تامین می کند.

منبع ویتامین B

میوه ی شاه بلوط منبع ویتامین های گروه B می باشد. یعنی این که سرشار از ویتامین B1، B6، B9 و غیره است. باید بدانید ویتامین B1 به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می کند. ویتامین B6 نمی گذارد دچار کم خونی شوید و سیستم ایمنی و سیستم عصبی بدنتان را محافظت می کند.

در نهایت این که ویتامین B9 ضد عفونی کننده است و از کم خونی جلوگیری می کند. این میوه برای خانم های باردار به خصوص در سه ماهه ی اول بارداری فوق العاده است به خاطر این که از خطر نقص عضو مادرزادی جنین پیشگیری می کند.

کاهش میزان کلسترول با شاه بلوط

میوه ی شاه بلوط فاقد کلسترول غذایی است و این یک نقطه ی قوت محسوب می شود.جالب است بدانید نتایج پژوهش های متعدد نشان داده که مصرف یک مشت از این میوه در روز می تواند میزان کلسترول بد خون را ۹ تا ۱۹ درصد کاهش دهد. می پرسید چرا؟ به خاطر این که میوه ی شاه بلوط حاوی چربی های اشباع نشده است که با کلسترول بد مقابله می کند.

پیشگیری از بیماری ها با خواص شاه بلوط

مواد مغذی و خواص میوه ی شاه بلوط وسیله ی مناسبی برای مقابله با بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی و برخی از سرطان ها محسوب می شوند.

در واقع گلوسیدهای پیچیده، میزان اسیدهای چرب اشباع نشده و فیتواسترول ها، فیبرها و میزان بالای منیزیم، مس و ویتامین E موجود در این میوه تضمین کننده ی سلامتی بدن محسوب می شوند و بیماری ها را از شما دور می کنند.

موارد منع مصرف

علاوه بر میوه بلوط پوست، برگ و ریشه درخت آن هم خواص درمانی دارد، اما باید بدانید مصرف زیاده از حد بلوط به دلیل تانن زیاد از میزان جذب آهن بدن می کاهد. همچنین با برخی داروها تداخل ایجاد کرده و ساپونین آن باعث تحریک لایه مخاطی معده و برگشت اسید می شود. مصرف بلوط در دوران شیردهی و بارداری باید تحت نظر پزشک باشد.

پست های مرتبط

گالری عکس شاه بلوط (۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *