گالری عکس سیب

 

ناگفته پیداست که سیب، یکی از سلامت بخش‌ ترین خوراکی‌ های اطراف ما محسوب میشود.سیب پس از هزاران سال کشت در آسیا و اروپا، توسط مهاجران اروپایی به آمریکای شمالی برده شد. بیش از ۷٬۵۰۰ رقم سیب شناخته شده وجود دارد. ارقام مختلف برای سلیقه‌ها و استفاده‌های مختلف از جمله آشپزی و خام خوردن! درختان سیب معمولاً بوسیله پیوند زدن تکثیر می‌شوند، گرچه سیب‌های وحشی به سادگی از دانه می‌رویند.یک ضرب المثل معروف در مورد سیب وجود دارد : ” روزی یک سیب بخورید و دکتر را از خود دور نگه دارید.”

از خواص سیب این است که جویدن سیب، عضلات فک را قوی‌تر می‌سازد. آب سیب تازه بدون هر مکملی به دلیل اثرات ضد التهاب مواد موجود در آن، دهان شویه‌ای ساده و طبیعی محسوب می‌شود.

سیب مقوی مغز است. به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری انجام می‌دهند مفید می‌باشد. به طور کلی سیب به علت داشتن فسفر،  اعصاب و مغز را تقویت می‌کند.

سیب حاوی میزان زیادی فیبر می‌باشد و بدون این‌که شما کالری زیادی دریافت کنید، معده را پُر نموده و باعث می‌شود دیگر احساس گرسنگی نکنید.

شیرینی طبیعی که در سیب وجود دارد به آهستگی وارد خون می‌شود و به حفظ قند خون و این‌که سطح انسولین را در بدن شما در حد ثابتی نگاه دارد، کمک می‌کند، در نتیجه بدن شما احساس پُری و سیر بودن بیشتری خواهد کرد، برعکس خوراکی‌های آماده که مواد قندی در آن‌ها بسیار زیاد است و گرسنگی‌های بسیار سریع را به دنبال دارند.

ماده ضد میکروبی فلورتین موجود درسیب بر انواع میکروارگانیسم های گرم مثبت و منفی موثر است و از این نظر عصاره سیب دارای خاصیت ضد میکروبی است، همچنین برخی از مطالعات علمی نشان داده عصاره سیب، عصاره انگور و چای، دارای قویترین امکان برای نابودی ویروس هستند به طوریکه تقریبا صد در صد ویروس ها را از بین می برد. پژوهشگران در یافته اند افرادی که نسبت به سایرین مقدار بیشتری سیب مصرف می کنند کمتر مبتلا به سرماخوردگی و ناراحتی های مربوط به قسمت فوقانی دستگاه تنفسی می شوند.

پست های مرتبط

گالری عکس سیب سبز
گالری عکس انواع میوه ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *