گالری عکس سگ هاسکی

سگ هاسکی سال ۱۹۰۹ میلادی به آلاسکا برده شد. سگ هاسکی یک اسم کلی برای تعدادی از نژادها است که به عنوان سگ های سورتمه کش مورد استفاده قرار می گیرند. سگ هاسکی در اصل در مناطق شمالی کره زمین مورد استفاده قرار می گرفتند اما هم اکنون به عنوانسگ دست آموز نیز وارد منازل مردم شده اند.

هاسکی سگی قدرتمند و کاری می‌باشد. در همه رنگها از سیاه یکدست تا سفید یافت می‌شود. معمولاً بصورت دو رنگ سیاه وسفید ، طوسی و سفید ، قرمز و سفید و نارنجی و سفید یافت می‌شود. در اکثر سگها صورت و زیر بدن سفید می‌باشد. گوشها حالت برافراشته و نوک تیز دارند و همانند سایر نژادهای سگ درسیبری دارای چشمان آبی رنگ می‌باشند. چشمها گاهی اوقات نیز دو رنگ است (آبی – قهوه ای). در بین پنجه‌ها دارای مو می‌باشد که این امر راه رفتن حیوان را بر روی برف و یخ آسان می سازد. لایه زیرین موها زبر و ضخیم و لایه بیرونی صاف و نرم می‌باشد. هاسکی قادر است تا در دمای ۶۰- درجه به راحتی زندگی کند.

امروزه بعضی از ایرانی ها به نگه داری این سگ در منزل تمایل نشان داده اند که باید این نکته را در نظر داشته باشیم: “شرایط زندگی هاسکی کاملا به آب و هوای ایران ناسازگار است.” و البته نگه داری هاسکی در خانه خرابی هایی را هم به دنبال دارد!

پست های مرتبط

سگ نژاد دالماسین!
سگ هاسکی زیبا!
چرا سگ ها لیس میزنند؟
هاچی، سگ وفادار قصه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *