گالری عکس زردآلو

زردآلو میوه ای کوهستانی است که در ییلاقات به عمل می آید. میوه ی زردآلو دارای طبیعتی سرد و تر است که البته نوع شیرین آن خاصیت گرم تری دارد.زردالو از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. این میوه دارای مقادیر زیادی قند طبیعی است که راحت هضم می شوند و دارای ویتامین های A  ، C ، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین(B3) می باشد. این میوه مقوی و لذیذ سرشار از ویتامین های A، C و گروه B  است و مواد معدنی مختلفی شامل کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، گوگرد، سدیم و مقدار کمی مس، آهن و روی نیز دارد.

خواص زردآلو

زرد آلو از سری میوه های پرخاصیت است. برای کسانی قصد اضافه کردن وزن خود را دارند استفاده از جوشانده برگ زرد آلو توصیه میشود. این جوشانده اشتها آور بسیار خوبی است . هسته ی زردآلو نیز خالی از خاصیت نبوده و از خواص آن میتوان به ضد صرفه بودن و تصفیه کنندگی خون اشاره کرد.

۱-     زردآلو بازكنندة گرفتگي‌هاي مجاري عروق و نرم كنندة سفتي‌ها مي‌باشد. ۱۰ صبح و ۵ عصر ميل شود.
۲-    زردآلوي شيرين، ملين است.
۳-     زردآلو بدبويي دهان را از بين مي‌برد.
۴-     خيس كرده برگه زردآلو صفراآور و ملين است، آخر شب ميل شود.
۵-     خيس كردة برگه زردآلو تشنگي را فرو مي‌نشاند. ۱۰ صبح و ۵ عصر يا هنگامي كه عطش دارد از همه بهتر است.
۶-     زردآلو براي سردمزاجان و كساني كه معدة ضعيف دارند و اشخاص كهنسال مضر است. اگر چنانچه ميل نمودند بالاي آن كمي انسيون بجوند.
۷-  هيچگاه بالاي زردآلو آب سرد نخوريد.
۸-  هيچگاه بعد از غذا زردآلو نخوريد.
۹-  خوردن زردآلو صبح ناشتا خوب نيست ممكن است باعث دل درد شود. اگر چنين شد كمي از كوبيده انسيون با شكر ميل شود.
۱۰-  مغزهسته زردآلو اگر تلخ باشد طبع آن گرم و خشك است.
مضرات زردآلو

اشخاص سالخورده و کودکان باید از زیاد خوردن آن احتراز کنند . همیشه باید زردآلو را قبل از غذا خورد و همراه با آن هسته آنرا نیز تناول نمود زیرا هسته زردآلو ضد نفخ بوده و هضم آنرا آن آسان می سازد
افرادی که ناراحتی کبد ی دارند، باید از زیاد خوردن زردآلو پرهیز کنند. مصرف زیاد زردآلو باعث ایجاد لک های سفید پوستی می شود. زردآلو از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است ، لذا برای سرد مزاجان مضر است. این میوه را هنگام ناشتا وبا معده خالی نخورید، زیرا سبب دل پیچه مى شود. هرگز زردآلو را بعد از غذاهای سنگین نخورید.

پست های مرتبط

گالری عکس آلو و به
گالری عکس هندوانه (۲)
گالری عکس پرتقال (۲)
گالری عکس انار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *