گالری عکس دلقک ماهی

دلقک ماهی اسلاریس یکی از معروفترین ماهی های آکواریومی آب شور بوده. این ماهی بسیار زیبا به رنگ نارنجی است که با نوارهای سفید که اطراف بدن ماهی کشیده شده است. دلقک ماهی های اسلاریس پرورشی بسیار مقاوم تر بوده و برای نگهداری در آکواریوم های خانگی مناسب تر هستند. دلقک ماهی اسلاریس به عنوان شبه دلقک ماهی پرکولا نیز نامیده می شود زیرا ساختار رنگی بسیار مشابهی داشته اما رنگ نارنجی تیره تری دارد. دلقک ماهی اسلاریس یک ماهی مهاجم و همه چیز خوار بوده که غذاهای گوشتی و منجمد را ترجیح می دهد.

این گونه از ماهیان در محیط طبیعی همیشه در داخل یا کنار شقایق یافت می شوند و به هنگام احساس خطر به سرعت داخل شقایق می روند. بین دلقک ها و شقایق ها نوعی همزیستی مسالمت آمیز وجود دارد به نحوی که شقایق با شاخک های سمی خود از دلقک ها در مقابل شکارچیان محافظت می کنند و دلقک ها نیز بخشی از غذای خود را جهت تغذیه شقایق ها در اختیار آن ها قرار می دهند.

دلقک ها بر روی پوست بدن خود نوعی پروتئین دارند که آن ها را در مقابل نیش شقایق ها و خورده شدن توسط آن ها حفظ می کنند و اصولاً گونه آسانی برای نگهداری در آکواریوم می باشند.

این ماهی به تمامی افرادی که به تازگی آکواریوم آب شور خود را راه اندازی کرده اند توصیه می شود زیرا بسیار مقاوم بوده و نگهداری از آن آسان است به خصوص اگر از نمونه های پرورشی باشد. این گونه مقاومت نسبتا خوبی نسبت به انواع انگل ها و بیماری های پوستی دارد. تمامی اعضای خانواده Amphiprion نسبتا مقاوم بوده و در مقابل مداوا با داروی مس نتایج رضایت بخشی حاصل می شود. مشابه بیشتر دلقک ماهی امکان پرورش این ماهی در آکواریوم وجود دارد.

پست های مرتبط

گالری عکس جنگل سبز
گالری عکس نورهای رنگی
گالری عکس دنیای زیر دریا
گالری عکس تشعش نور آفتاب در طبیعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *